کد خبر: ۱۳۱۱۵۰
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۴/۲۴

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو افتتاح شد / مشخصات / عرضه یک محصول دیگر
صبح امروز با حضور معاون روحانی :

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو افتتاح شد / مشخصات / عرضه یک محصول دیگر

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو صبح امروز با حضور معاون ریئس‌جمهور و با سرمایه ۵۰ تا ۶۰ میلیون یورویی و مشارکت ۳۰۰ سازنده ایرانی افتتاح شد و قرار است یک محصول دیگر در شهریور عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، خط تولید پژو 301 ایران خودرو صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بدون مشارکت شرکت فرانسوی و با مشارکت 300 سازنده ایرانی افتتاح شد .

قرار است این محصول با داخلی‌سازی 60 و سپس 80 درصدی و پس از طی مراحل تولید آزمایشی، اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه 10 هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهایت سالانه 250 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت و در 5 سال نخست به 400 هزار دستگاه خواهد رسید.

در این میان ایران خودرو اعلام کرد این محصول دارای استانداردهای 85 گانه روز دنیا بوده و از 1123 قطعه موردنیاز ، حدود 565 قطعه داخلی‌سازی می شود.

محصول 301 در قالب 3 تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5 و یک تیپ و نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 به تولید خواهد رسید. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است.

در تیپ تولیدی 301 در سال نخست، گیربکس دستی 5 سرعته تعبیه خواهد شد. گنجایش صندوق عقب آن با ظرفیت 640 لیتر نیازهای یک خانواده ایرانی را مرتفع می کند. 301 سطح آلایندگی استاندارد یورو 5 را پاس کرده و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

سیستم ترمز ABS، سیستم ایمنی ESP، ایربگ جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های دی لایت به هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی 15 اینچ از جمله مشخصات اصلی خودرو است.

عرضه یک محصول دیگر ایران خودرو

براساس این گزارش، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم گفت : هر چند پژو فرانسه از ایران خارج شده ولی بدون اتکا به خارجی ها ، تولید محصولات ادامه دارد و علاوه بر پژو 301 در شهریور ماه نیز اتفاق مثبت دیگری رخ خواهد داد و یک محصول ایرانی دیگر به تولید خواهد رسید. 

وی دامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید پژو 301 ، بین 50 تا 60 میلیون یورو و شامل 36 و 14 میلیون یورو برای خط تولید بدنه و مونتاژ است .

یکه زارع در مورد تحویل خودروهای ناقص هم گفت: با افزایش سرعت تکمیل این دسته از محصولات در چند ماه آینده تحویل تعهدات ایران خودرو به روز خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ