کد خبر: ۱۳۱۳۴۶
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

پیشنهاد احمدی نژاد برای حل تنش ایران و آمریکا و مذاکره مستقیم / سه نامه به ترامپ
روزنامه مشهور آمریکایی در گفت وگویی یک ساعته منتشر کرد:

پیشنهاد احمدی نژاد برای حل تنش ایران و آمریکا و مذاکره مستقیم / سه نامه به ترامپ

روزنامه مشهور آمریکایی در گفت وگویی یک ساعته با احمدی نژاد از پیشنهاد وی برای حل اختلافات ایران و آمریکا و مذاکره مستقیم و ارسال سه نامه به ترامپ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با اعلام اینکه برخی تندروها در ایران خواستار گفت و گو با ترامپ هستند، مصاحبه یک ساعته تلفنی با محمود احمدی‌نژاد را منتشر کرد .

بر این اساس، احمدی‌نژاد در این مصاحبه اعلام کرد: ترامپ مرد عمل است. همچنین یک تاجر است و بنابراین قادر به محاسبه سود و زیان و تصمیم‌گیری بر این مبنا است. به وی می‌گوییم، بگذارید هزینه‌های بلندمدت (تنش و یا همکاری) بین دو کشور را محاسبه کنیم و کوته‌بین نباشیم. ایران و آمریکا باید بصورت مستقیم با یکدیگر گفت و گو کرده و اختلافات ۴۰ ساله را که از ماجرای بحران تسخیر سفارت آمریکا در تهران آغاز شده و حالا به مسایل و مشکلات بر سر سیاست‌ های منطقه‌ای و دیگر اختلافات رسیده، حل و فصل کنند.

ایران باید از رویکرد تماس با میانجیگران اروپایی برای تاثیرگذاری آنها روی ترامپ دست بردارد و بطور مستقیم با خود ترامپ وارد دیالوگ شود و این کار ممکن است. اگر ترامپ در رویکرد فشار حداکثری علیه ایران تجدید نظر کند و برخی تحریم‌ها را بردارد زمینه برای چنین گفت و گویی فراهم می‌شود.همکاری متقابل ایران و آمریکا به نفع صلح، اقتصاد و فرهنگ جهانی خواهد بود. آمریکا خواهان گفت و گو بر سر طیف وسیع‌تری از موضوعات خارج از برجام با ایران است، موضوعاتی که اهمیت بیشتری از ادامه یا مرگ برجام دارند. ایران نیازمند یک گفت و گوی اساسی در تمامی زمینه‌ها است.

۳ بار برای ترامپ نامه نوشته ام. نخستین آن در فوریه ۲۰۱۷ و برای تبریک بابت پیروزی ترامپ در انتخابات بود. دومین در ژوئن سال ۲۰۱۸ و یک ماه پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و سومین نامه هم ماه گذشته و در پی تشدید تنش دو کشور در منطقه خلیج فارس ارسال شده است. این نامه‌ها را از طریق ایمیل آدرس کاخ سفید، ایمیل سفارت سوییس و نیز اکانت توییتری شخصی ترامپ ارسال کرده ام.

برای آغاز گفت و گو، آمریکا باید پیش‌قدم باشد و رویکرد فشار حداکثری را نسبت به ایران تغییر دهد. این درست نیست که گلوی کسی را محکم بفشارید و همزمان خواهان گفت و گو شوید. مذاکره باید در شرایط آرام‌تر و محترمانه‌تری انجام شود.

بنابراین گزارش ،این مصاحبه پیش از ادعای هدف قرار دادن پهپاد ایرانی از سوی آمریکا انجام شده، ادعایی که ایران آن را تکذیب کرده اما یک مشاور احمدی نژاد روز جمعه به نیویورک تایمز گفته نظر احمدی‌نژاد درباره ضرورت گفت و گو بین ایران و آمریکا تغییر نکرده است.

هنوز معلوم نیست آیا ترامپ نامه‌های احمدی نژاد را خوانده باشد، سفارت سوییس پاسخی به نیویورک تایمز درباره دریافت و ارسال نامه‌های احمدی نژاد نداد و کاخ سفید هم در این باره اظهار بی‌اطلاعی و اطلاعات جزئی بیشتر کرده و گفته ارسال مستقیم نامه‌ها به توییتر ترامپ هم معلوم نیست آنها را به دست وی رسانده باشد،چون ترامپ در توییتر عده معدودی را تعقیب (فالو) می‌کند که احمدی نژاد جزء آن فهرست نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ