کد خبر: ۱۳۱۶۸۹
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۵/۷

شرایط بورس بعد از اتمام گزارش ۳ ماهه و شرط ورود شاخص به کانال ۳۰۰ هزارتایی
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

شرایط بورس بعد از اتمام گزارش ۳ ماهه و شرط ورود شاخص به کانال ۳۰۰ هزارتایی

کارشناس بازارسرمایه با اعلام شرایط بورس بعد از اتمام انتشار گزارش های سه ماه ، پیش بینی کرد در صورت نبود تحول منفی سیاسی و عدم کاهش فروش شرکت‌ها، شاخص وارد کانال۳۰۰ هزارتایی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولید هلالات با اعلام ثبات نسبی شاخص در بازار روز گذشته و دلایل این وضعیت به ایرنا گفت: از جمله دلایل روند صعودی چند روز گذشته شاخص ، انتشار گزارش‌های سه ماهه مثبت شرکت‌ها بود که به شدت بازار را تحت تاثیر قرار داد. در این میان برخی شرکت‌ها که برخلاف انتظارات با رشد چشمگیری روبرو بودند بعد از انتشار این گزارش ها در مسیر اصلاح قیمتی قرار گرفتند.

وی افزود: همواره بعد از این دوره ، قیمت‌ها متعادل می‌شود و روند بازار تا زمان ارائه گزارش‌های جدید، مثبت و منفی است. با این حال عملکرد شرکت‌ها طبق گزارش ماهانه مربوط به تیر و سه ماه اول سال، مناسب بود و باید منتظر ۹ ماه آینده از سال مالی ماند و دید که چه اتفاقی در انتظار بازار است.

این کارشناس ادامه داد:اکثر شرکت‌ها از لحاظ دور زدن تحریم‌ها و مقدار فروش فراتر از انتظار عمل کردند و در صورت ادامه همین روند نگرانی‌ها از بین می‌رود و بازار در مدار صعودی قرار خواهد گرفت. هر چند حفظ شاخص با همین محدوده از جمله مسایل مهم کنونی محسوب می‌شود اما بخشی از ذات بازار اصلاح شاخص است و این موضوع نباید به طور حتم ناشی از علت خاصی باشد. بنابراین بعد از موج صعودی ، بازار متعادل می شود.

هلالات درباره پیش بینی‌ افزایش شاخص تا کانال ۳۰۰ هزار واحدی هم گفت: این اتفاق نیازمند محرک قوی و اتفاقاتی مانند رسیدن به توافق‌ سیاسی، رفع ریسک‌های سیاسی، رشد نرخ دلار و شرایط دیگر بازارهای موازی و کاهش نرخ سود بانکی است که می‌تواند به شدت در روند صعودی بازار موثر باشد. بنابراین اگر تا پاییز تحول منفی سیاسی و کاهش مقدار فروش شرکت‌ها رخ ندهد شاخص در میان مدت وارد کانال ۳۰۰ هزارتایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بازدهی صندوق و سبدهای سرمایه‌گذاری در بلندمدت بیش از سهام بوده و بهتر است افرادی که وقت کمتری برای رصد بازار دارند و از اطلاعات پایینی برای سرمایه گذاری در بورس برخوردارند ، اقدام به سرمایه گذاری نکنند و به سمت صندوق و سبدهای سرمایه‌گذاری که توسط افراد خبره اداره می‌شوند، بروند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ