کد خبر: ۱۳۱۸۱۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۲

پیش بینی این هفته بورس، سهام کالایی و ۷ صنعت/ محدوده مقاومتی شاخص
توسط یک کارگزاری اعلام کرد :

پیش بینی این هفته بورس، سهام کالایی و ۷ صنعت/ محدوده مقاومتی شاخص

یک کارگزاری با اعلام اینکه شاخص در هفته جاری با محدوده مقاومتی روبرو است، برای سهام گروه های کالایی وضعیت کم رمقی را پیش بینی کرد و شرایط ۷ صنعت از جمله بانک و خودرو را برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی اولین روز کاری هفته را با شاخص 254 هزار و 445 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط چند روز قبل و امروز و روزهای آینده اعلام کرد بازار در هفته گذشته متاثر از گزارش های مناسب گروه های بزرگ با روندی مثبت اما نه یکپارچه روبرو شد و مجددا در نزدیکی سقف قبلی به کار خود پایان داد.

بهبود قیمت در بازارهای جهانی در هفته گذشته در کنار نوسانات آرام در بازار ارز، مجددا برخی از گروه ها را با افزایش تقاضا روبرو کرد تا افت شدید روز سه شنبه در دو هفته گذشته تا حدود زیادی جبران شود.

اما شرایط بازارهای جهانی چندان دلچسب نیست. فدرال رزرو علیرغم کاهش نرخ بهره با خوش بینی نسبت به وضعیت اقتصادی امریکا اعلام کرد این کاهش، آغازی بر یک روند نخواهد بود و به منظور تصمیمات بعدی داده های اقتصادی را رصد خواهد کرد. از طرفی بالا گرفتن جنگ تجاری و اعمال مجدد تعرفه بر واردات چینی که به نظر می رسد تا تعیین تکلیف نتیجه انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قصد جدی برای مذاکره ندارد موجب شد نفت و فلزات اساسی با افت محسوس همراه شوند و هر چند نفت تا به این لحظه مقداری از افت شدید دیروز را جبران کرده اما روی و مس بر مدار نزول هستند و طلا در این میان مجددا مورد توجه قرار گرفته است.

در بازار داخلی ارز نیز همچنان دلار میل به رشد معنادار ندارد و مطابق انتظار تعادل نسبی در سطوح قیمتی در محدوده 12000 تومانی برقرار شده و باید دید ساز و کار بازار متشکل ارزی که احتمالا از چند هفته آینده آغاز به کار می کند تا چه حد انتظارات بازار را برآورده می سازد.

اما در بازار سهام به نظر می رسد گروه های کالایی هفته جاری را با آرامش در بازار ارز و البته افت جهانی ها تا حدودی کم رمق آغاز کنند و همچنان تمایلی به رشد معنادار در این گروه ها نباشد. در این گروه ها همچنان نمادهای کوچک تر شانس بیشتری برای رشد خواهند داشت.

در گروه های دیگر نیز احتمالا روند آغاز شده در سیمانی ها ، انبوه سازها ، بیمه ای ها ، حمل و نقلی ها و کانه های غیر فلزی با شیبی کندتر ادامه پیدا کند.

همچنین به نظر نوسان در بزرگان دو گروه بانک و خودرو  ادامه دار باشد ما افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، ایران خودرو و سایپا را با حمایت قیمتی همراه ساخته و تک نمادهای قطعه ساز روند بهتری را داشته باشند.  در بانکی ها نیز به نظر وضعیت مشابهی را در نمادهای بزرگتر داشته باشیم و همچنان کوچکتر ها شادابی بیشتری را در داد و ستدها داشته باشند.

به صورت کلی در هفته پیش رو، مجددا شاخص با محدوده مقاومتی روبرو است و روند اخیر که بازار را به این محدوده رسانده نیز قابلیت اتکای زیادی نداشته است. همچنان نقدینگی موجود در بازار می تواند در میان گروه ها به حرکت ادامه دهد و باید روند ورود و خروج نقدینگی را به منظور تخمین قدرت روند صعودی بازار در نظر گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ