کد خبر: ۱۳۱۸۷۴
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۵/۱۳

شباهت های احمدی نژاد و قالیباف / احتمال ائتلاف و عدم تایید صلاحیت
گزارش یک روزنامه از :

شباهت های احمدی نژاد و قالیباف / احتمال ائتلاف و عدم تایید صلاحیت

یک روزنامه اعلام کرد احمدی‌نژاد و قالیباف می‌توانند به ائتلافی موقت برای بردن انتخابات مجلس و چشم‌دوختن به انتخابات ۱۴۰۰برسند اما تأیید صلاحیت رئیس سابق دولت، تقریبا بعید به نظر می‌رسد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در پی ملاقات چند روز پیش قالیباف از احمدی نژاد که با تحلیل ها و مواضع مختلفی همراه بود ، روزنامه شرق در گزارشی اعلام کرد : این‌روزها می‌توان بین اهداف قالیباف و احمدی‌نژاد شباهت‌هایی یافت. هر دو زمانی عزیزکرده جریان اصولگرایی بودند که یکی این‌روزها به‌شدت از سوی یاران پیشین طردشده و دیگری مدت‌ها  است از بودن در این جریان احساس پشیمانی می‌کند. 

اختلاف احمدی‌نژاد با یاران سابق از جایی آغاز شد که از سهمیه آنها در دولت خود کاست و درباره اصولگرایان گفته است: ائتلاف اصولگرایان فاقد چهره‌های کاریزماتیک در انتخابات است و برخی از نامزدهای آنها نیز امتحان خود را قبلا داده و مردود شده‌اند. دور هم می‌نشینند و فهرست می‌بندند و فکر می‌کنند مردم به آنها رأی خواهند داد.

مشابه این جملات را قالیباف نیز گفته و در مانیفست اصولگرایی از اختلال در رأس تصمیم‌ساز این جریان خبر داد و از جوانان اصولگرا خواست آتش به اختیار عمل کنند. 

از قضا ادبیاتی که هر دو این‌روزها استفاده می‌کنند شبیه شده است. هر دو به جریان یا افرادی اشاره می‌کنند که سال‌هاست منابع قدرت و ثروت را در اختیار دارند. البته هیچ‌وقت اشاره مستقیمی به اینکه اینها چه کسانی و کجا هستند و چه عاملی باعث می‌شود با آنها برخورد نشود نمی‌کنند. 

با این همه احمدی‌نژاد و قالیباف می‌توانند به ائتلافی موقت برسند. ائتلافی برای بردن انتخابات آتی مجلس و چشم‌دوختن به انتخابات ۱۴۰۰. با این تفاوت که تأیید صلاحیت رئیس سابق دولت، تقریبا بعید به نظر می‌رسد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ