کد خبر: ۱۳۱۹۰۸
۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۴

دیدگاه مدیرعامل دومین بانک بزرگ بورسی درباره حذف چهار صفر و اثر تورمی

دیدگاه مدیرعامل دومین بانک بزرگ بورسی درباره حذف چهار صفر و اثر تورمی

مدیرعامل بانک صادرات درباره طرح حذف چهار صفر از پول ملی، اثر تورمی آن و میزان موفقیت‌آمیز بودن در شرایط غیرعادی اقتصادی و تحریم توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حجت اله صیدی درباره طرح حذف چهار صفر از پول ملی به ایرنا گفت: حذف چهار صفر، طرح مثبتی بشمار می‌رود که سبب روان‌تر شدن معاملات و شفاف شدن قیمت‌ها می‌شود.

وی افزود: گاهی بحث می‌شود که حذف چهار صفر می‌تواند باعث رشد تورم شود که این موضوع را قبول ندارم. چرا که بر اساس این طرح، ریال در کنار تومان قرار می‌گیرد که به بخش پذیری واحد پول ملی کمک می‌کند. تومان هیچگاه از زندگی ایرانی‌ها حذف نشده و ریال فقط برای گزارشگری اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تجربه سایر کشورها برای اصلاحات پولی گفت: اگر به تجربه سایر کشورها نگاهی بیندازیم به دو تجربه موفق در اتحادیه اروپا و ترکیه می‌رسیم. در اتحادیه اروپا اقدام به تبدیل واحدهای پول مختلف و پراکنده به یورو کردند و در ترکیه نیز لیر جدید رونمایی شد.ممکن است پس از اجرای طرح حذف چهار صفر در کوتاه مدت، نوسان قیمت‌ها را داشته باشیم اما خیلی زود به ثبات خواهند رسید. قطعا می‌توان ادعا کرد حذف چهار صفر نمی‌تواند اثر تورمی بلندمدت داشته باشد.

صیدی درباره میزان موفقیت‌آمیز بودن این طرح در شرایط غیرعادی اقتصادی و تحریم گفت: تاثیر روانی تحریم بیشتر از آثار واقعی آن است، تاثیر واقعی تحریم بر اقتصاد به حدی نیست که نتوانیم اصلاحات پولی انجام دهیم.سیاست گذار پولی سال‌ها دنبال انجام این اصلاحات بود که با تصویب هیات وزیران جنبه اجرایی یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ