کد خبر: ۱۳۱۹۵۹
۱۳:۵ - ۱۳۹۸/۵/۱۵

احتمال سقوط قیمت ۲۰ تا ۳۰ دلاری نفت با افزایش جنگ تجاری آمریکا و چین

احتمال سقوط قیمت ۲۰ تا ۳۰ دلاری نفت با افزایش جنگ تجاری آمریکا و چین

تحلیلگران بانک آمریکایی معتقدند با افزایش تنش آمریکا و چین و با عملی شدن تهدیدات پکن، باید منتظر سقوط قیمت ۲۰ تا ۳۰ دلاری هر بشکه نفت بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، تحلیلگران بانک آمریکایی مریل لینچ درباره تبعات جنگ تجاری آمریکا و چین (که با اعمال تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات ۳۰۰ میلیارد دلاری کالای چینی به اوج رسیده ) اعلام کردند واکنش پکن به اقدام ترامپ ممکن است شامل ازسرگیری خرید نفت ایران برای ضربه زدن به سیاست های آمریکا و مصون نگه داشتن اقتصاد چین از تاثیر تعرفه‌های جدید باشد. در این صورت باید منتظر سقوط ۲۰ تا ۳۰ دلاری هر بشکه بود.

چین که پیش از وضع تحریم‌های آمریکا، بزرگترین خریدار نفت ایران بود با وجود تلاش برای به صفر رساندن صادرات ایران، همچنان به خرید نفت ادامه می‌دهد و اعلام کرده از تحریم‌ها حمایت نمی‌کند اما واردات چند ماه گذشته روند نزولی داشته است .

با این حال برخی فعالان بازرگانی و پالایشگاهی معتقدتد بعید است نفت آمریکا هدف تعرفه‌های تلافی جویانه چین قرار گیرد اما معامله‌گران و پالایشگاه‌های چینی ترجیح داده‌اند نفت آمریکا را خریداری نکنند و دیگرتمایلی برای امضای توافق های بلندمدت با تولیدکنندگان آمریکایی برای خرید نفت ندارند. از سوی دیگر نفت آمریکا ، تجارت مهمی برای چین نیست .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ