کد خبر: ۱۳۱۹۸۸
۱۵:۹ - ۱۳۹۸/۵/۱۶

دستورالعمل نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری تصویب شد
توسط شورای پول و اعتبار:

دستورالعمل نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری تصویب شد

شورای پول و اعتبار دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار بعداز ظهر روز گذشته در ادامه سلسله اقدامات و برنامه‌ها برای اصلاحات ساختاری در نظام پولی و بانکی، دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری که توسط این بانک تدوین شده را تصویب کرد.

براین اساس در ضوابط مورد اشاره که از حیث ابعاد فقهی به تأیید شورای فقهی بانک مرکزی نیز رسیده، تلاش شده با نظام‌مند کردن نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری از رهگذر تدوین ضوابطی جامع و مانع که در آن ملاحظات شرعی، مقرراتی و حسابداری به نحو مطلوب مدنظر قرار گرفته باشد، برخی مشکلات موجود در فرآیند امهال مطالبات در شبکه بانکی از جمله عدم رعایت الزامات فقهی عقود، طبقه‌بندی و شناسایی درآمد ناصحیح و نبود تصویری صحیح از مطالبات غیرجاری که عمدتاً‌ ناشی از فقدان وحدت رویه در این خصوص بوده، برطرف شود.

در تدوین دستورالعمل مورد اشاره از نظرات فقها صاحب‌نظران و اساتید برجسته اقتصادی و مالی و بالاخص مدیران و کارشناسان شبکه بانکی بهره‌برداری حداکثری شده است.

امید می رود این اقدام بتواند در اجرای مطلوب‌تر و دقیق‌تر قانون عملیات بانکی بدون ربا در نظام بانکی و افزایش شفافیت صورت‌های مالی بانک‌ها و ارتقای استحکام و سلامت ساختار ترازنامه‌ای شبکه بانکی و افزایش اعتماد و اطمینان به آن موثر باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ