کد خبر: ۱۳۲۰۰۴
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۵/۱۸

سیم کارت در ایران ۲۵ ساله می شود

سیم کارت در ایران ۲۵ ساله می شود

با آغاز رسمی عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران از ۱۹ مرداد سال ۷۳ حضور آن ۲۵ ساله می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در ۱۹ مرداد سال ۷۳ با واگذاری ۴ سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.

بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه، ابتدا مرداد سال ۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد و به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل ایران بر آمد.همراستا با تغییر پارادایم هاى ارتباطى در دنیا و متناسب با نیاز و تقاضای مردم، توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالى مجموعه مخابرات قرار گرفت.

در ادامه و بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات، هیأت دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.با جدی شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات، این شرکت با درک اقتضائات جدید بازار رقابت، از سال ۸۶ فعالیت را با نام تجارى همراه اول ادامه داد.

در سال ۸۹ این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در ۲۸ آذر سال ۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد سال ۹۲ نیز نماد همراه اول در بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بورس حضور دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با واگذارى ۱۱۰ میلیون سیم کارت در ۱۲۴۶ شهر و بیش از ۴۳ هزار روستا (حدود ۹۰ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده ها، بیش از ۹۷ درصد جمعیت را تحت پوشش دارد. این اپراتور علاوه بر اینکه پیشتاز عرضه سیم کارت بوده، پس از دریافت مجوز ارتقاى خدمات نسل ٣ و نسل هاى بالاتر از آن ٤ شهریور سال ٩٣ با نوسازی مداوم شبکه به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه را در اختیار مشترکین قرار داده است.

هم اکنون همراه اول با در اختیار داشتن ۳۹.۹ هزار سایت ۳G و ۴G گسترده ترین شبکه دیتا را در اختیار دارد.اپراتور اول طی شش سال گذشته در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) همواره عنوان برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه را برای خود حفظ کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ