کد خبر: ۱۳۲۰۲۳
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۵/۱۹

تماس وزیرخارجه چین با ماکرون درباره حفظ برجام و کاهش تنش‌های ایران

تماس وزیرخارجه چین با ماکرون درباره حفظ برجام و کاهش تنش‌های ایران

وزیر خارجه چین در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه بر لزوم کاهش تنش‌ها پیرامون مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شینهاوو، وانگ یی در تماسی تلفنی با مکرون به تمایل پکن مبنی بر همکاری با فرانسه برای کاهش تنش‌های مربوط به برجام و ایران تاکید و با حمایت از میانجیگری اعلام کرد: چین نیز تلاش‌های عمده‌ای برای حفظ برجام انجام داده است. پایبندی بر توافق هسته‌ای به منزله حفاظت از چندجانبه‌گرایی، انصاف، عدالت و صلح و ثبات منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: چین با همکاری فرانسه از اعتبار و درستی توافق هسته‌ای اطمینان حاصل و سایر طرفین را به خودداری دعوت و از تشدید تنش‌ها جلوگیری می‌کند.

براساس این گزارش، گفت‌وگوی این دو مقام ارشد در حالی رخ می‌دهد که شب گذشته ترامپ، در توییتی از میانجیگری‌های فرانسه انتقاد و اعلام کرد: ایران در مضیقه مالی بدی قرار دارد. آن‌ها شدیدا می‌خواهند با آمریکا وارد مذاکره شوند اما از طرف کسانی که خود را نماینده ما می‌نامند، پیام‌های ضد و نقیضی دریافت می‌کنند. می‌دانم نیت مکرون همانند بقیه مثبت است اما هیچکس جز آمریکا برای آمریکا صحبت نمی‌کند و کسی به هیچ شکل یا طریقی حق نمایندگی را ندارد.

وزیر خارجه فرانسه هم در واکنش به این موضع ترامپ اعلام کرد: مذاکرات فرانسه با ایران همراه با خودمختاری کامل بوده و به سختی در تلاشیم تا صلح و ثبات را در منطقه برقرار کنیم و از تنش‌ها بکاهیم. برای این اقدامات هم نیازی به اجازه آمریکا نداریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ