کد خبر: ۱۳۲۱۴۲
۹:۶ - ۱۳۹۸/۵/۲۳

واگذاری سهام عدالت از طریق صندوق های بورسی منتفی شد/ عرضه مستقیم به مردم
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی :

واگذاری سهام عدالت از طریق صندوق های بورسی منتفی شد/ عرضه مستقیم به مردم

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: با حذف پیشنهاد استفاده از ظرفیت صندوق قابل معامله در بورس برای واگذاری سهام عدالت مقرر شد این سهام بصورت مستقیم به مردم واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر درباره واگذاری سهام عدالت به مردم به خانه ملت گفت: جلسات بسیاری با حضور رییس سازمان خصوصی سازی، نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس به منظور بررسی نحوه واگذاری سهام عدالت برگزار شد.

وی افزود: یکی از راهکارهای موردنظر ، استفاده از ظرفیت صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) برای واگذاری سهام عدالت بود که نقدهایی به آن وارد شد. به همین دلیل این موضوع از گردونه پیشنهادات حذف و در نهایت مقرر شد سهام عدالت بصورت مستقیم به مردم واگذار شود.

این نماینده مجلس درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه با واگذاری سهام عدالت به مردم، ارزش آن افت شدیدی پیدا می‌کند،گفت: زمینه واگذاری باید به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم علاوه بر اینکه مالکیت سهام را برعهده می‌گیرند، آن را نیز مدیریت کنند.هدف از واگذاری سهام عدالت ایجاد نقدینگی برای مردم نیست. نه تنها سهام عدالت نباید دفعتی به مردم واگذار شود بلکه باید به تدریج در اختیار صاحبان آن قرار گیرد و باید جنبه ثروت برای مردم داشته باشد.

فولادگر با بیان اینکه مردم نباید به دنبال نقد کردن سهام عدالت باشند، ادامه داد: اگر با واگذاری سهام عدالت به مردم، همه به دنبال فروش آن باشند این سهام از هدف که ایجاد ثروت است، دور می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ