کد خبر: ۱۳۳۲۳۲
۱۶:۹ - ۱۳۹۸/۵/۲۶

علت مخالفت با افزایش قیمت روغن موتور و راهکار جلوگیری از گرانی قطعات یدکی
نماینده مجلس اعلام کرد:

علت مخالفت با افزایش قیمت روغن موتور و راهکار جلوگیری از گرانی قطعات یدکی

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دلیلی برای افزایش قیمت روغن موتور نیست بهترین راهکار برای جلوگیری از گرانی روزانه قطعات یدکی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی روغن موتور به خانه ملت گفت: از یک سو سازمان تعزیرات باید از گرانفروشی و فروش روغن‌های تقلبی جلوگیری و از سوی دیگر وزارت صنعت باید زمینه افزایش تولید و عرضه و در نتیجه کاهش قیمت‌ها را فراهم کند.

وی افزود: کیفیت روغن موتورهای ایرانی  در برخی موارد از همتایان خارجی بهتر است ولی تولیدکنندگان داخلی نباید با بهانه‌هایی مانند افزایش نرخ ارز قیمت محصولات را افزایش دهند. چون مواد اولیه موردنیاز از داخل تامین می شود و متاثر از نرخ ارز نیست.

این نماینده مجلس از افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو هم انتقاد و اعلام کرد: بخشی از 1200 قطعه به کار رفته در هر خودرو ، وارداتی و متاثر از نوسانات ارز است اما بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش روزانه قیمت قطعات یدکی خودرو، تعمیق داخلی‌سازی است که در جریان برگزاری نمایشگاه‌هایی فرصت‌های ساخت داخل قرارداد 485 میلیون یورویی بین قطعه سازان و خودروسازان امضا شد تا زمینه ساخت قطعات وادراتی فراهم شود.

حسینی کیا ادامه داد: : وزارت دفاع نیز با اعلام آمادگی ساخت 147 قطعه‌ موردنیاز خودروسازان وارد میدان شده  و باید با تولید قطعات یدکی زمینه کاهش قیمت‌ها فراهم شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ