کد خبر: ۱۳۳۴۱۰
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۶/۲

بدهی معوق بانک بورسی به بانک مرکزی صفر شد / آماده حضور در بازار متشکل ارزی
مدیرعامل :

بدهی معوق بانک بورسی به بانک مرکزی صفر شد / آماده حضور در بازار متشکل ارزی

مدیرعامل بانک صادرات از صفر بودن بدهی معوق به بانک مرکزی و آمادگی حضور در بازار متشکل ارزی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا،حجت اله صیدی در جمع خبرنگاران از روند کاهشی زیان این بانک خبر داد و گفت: خوشبختانه توانستیم روند افزایشی زیان بانک را متوقف سازیم و به سمتی پیش برویم که زیان به صفر برسد.یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش میزان زیان بانک، اصلاح ساختار مالی بوده تا ترکیب منابع و مصارف را بهینه کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان تیر سال گذشته توانستیم روند افزایشی زیان بانک را متوقف سازیم، ادامه داد: در ادامه سال 97 زیان بانک روند کاهشی گرفت و در سه ماهه اول سال 98 سوددهی داشت. امید می رود در شش ماه 98 هم روند سوددهی ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول درباره تغییر واحد پول ملی و حذف چهار صفر گفت: این اقدام یک جنبه ذهنی و عملیاتی دارد معمولا شش الی هفت ماه طول می‌کشد تا جنبه ذهنی اثر خود را بگذارد و اذهان عمومی آماده پذیرش این تغییرات شوند.این اتفاق در کشورهای اروپایی برای تغییر واحدهای پولی به یورو هم رخ داده است.جنبه ذهنی تغییر واحدهای پولی به یورو در کشورهای اروپایی چیزی حدود سه ماه بوده و انتظار ندارم در ایران، این زمان به کمتر از شش ماه برسد.

صیدی با اشاره به جنبه‌های عملیاتی این سیاست و اقدام گفت: جنبه‌های عملیاتی هم با همکاری تمام نهادها شش الی هفت ماه زمان‌بر خوهد بود البته بخشی از کالاهایی که گردش زیادی دارند در قیمت‌گذاری‌ها دچار مشکلاتی خواهند شد.رند کردن پول و قیمت‌ها هم اثر خاص می‌گذارد اما بعید می‌دانم بیشتر از شش ماه به طول بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در بخش درآمدهای ارزی مشکلی ندارد، گفت: مشکل دسترسی به ارز است و در مدیریت عرضه و تقاضا برای آن در بازار مشکل داریم از این رو، راه‌اندازی بازار متشکل ارزی می‌تواند به این شرایط کمک کند.برای نقش‌آفرینی و حضور در بازار متشکل ارزی اعلام آمادگی کرده‌ایم چرا که باور داریم سیاست درستی است.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به فروش اموال مازاد این بانک گفت: اموال فروش رفته از ابتدای سال گذشته 880 میلیارد تومان بوده و 1817 رقبه مانده که کل آن دو هزار میلیارد تومان بوده است.در حال حاضر 334 رقبه اموال آ‌ماده فروش داریم.

صیدی درباره میزان بدهی ‌های معوق این بانک به بانک مرکزی گفت: بدهی‌های معوق به بانک مرکزی در حال حاضر صفر ریال است و هیچ بدهی معوقی نداریم.در سال 96 خط اعتباری 10 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از موسسه ثامن دریافت کردیم که اقساط آن را پرداخته‌ایم و در سال 98 هم اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشتیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ