کد خبر: ۱۳۶۲۲۰
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۶/۳۰

نخستین اقدام عملی آمریکا بعد از حمله به دو پالایشگاه بزرگ عربستان

نخستین اقدام عملی آمریکا بعد از حمله به دو پالایشگاه بزرگ عربستان

وزیر دفاع آمریکا در نخستین اقدام عملی بعد از حمله به دو پالایشگاه بزرگ عربستان گفت: به دستور ترامپ، تعداد معدودی نیروی نظامی اعزام می‌ شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدای آمریکا، مارک اسپر اعلام کرد: به دستور ترامپ، آمریکا تعداد معدودی نیروی نظامی به عربستان اعزام می‌کند. این نیروها برای کمک به دفاع و مقابله با حملات هوایی هستند.

وی با برشمردن اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه به نقش این کشور در حمله شنبه هفته گذشته به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده توسط عربستان، آمریکا و برخی گروه های بین المللی، شفاف است که حملات روز شنبه از یمن انجام نشده و ایران مسئول آن است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عربستان از آمریکا درخواست کمک کرده،‌ گفت: در پاسخ به درخواست پادشاهی عربستان، ترامپ با اعزام نیرو موافقت کرده که هدف آن دفاعی و با تمرکز بر دفاع هوایی و موشکی خواهد بود. آمریکا تحویل تجهیزات نظامی به پادشاهی عربستان و امارات را تسریع می‌بخشد تا توانایی آنها در دفاع را افزایش دهد.

اسپر با اشاره به تاکید ترامپ بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست،‌ گفت: همانطور که رئیس جمهور به روشنی گفته، آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما در صورت نیاز، گزینه‌های نظامی زیادی داریم. از رهبران ایران می‌خواهیم فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده را متوقف کرده و در مسیری صلح آمیز و دیپلماتیک قدم بگذارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ