کد خبر: ۱۳۶۲۳۰
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۶/۳۰

نظر نماینده مجلس درباره اقدامات سایپا برای واقعی تر شدن قیمت خودروها

نظر نماینده مجلس درباره اقدامات سایپا برای واقعی تر شدن قیمت خودروها

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اقدامات مثبت سایپا درجهت واقعی تر شدن قیمت خودروها گفت: تدابیر اعمال شده در فروش فوری فضا را برای دلالان تنگ تر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید گرمابی اظهار داشت: ایجاد محدودیت های کلی در فروش فوری خودروسازان از جمله سایپا مانند درج کد ملی، سن و جغرافیای خریداران و اعمال تسهیلات چند میلیون تومانی روی خودرو که موجب می شود امکان فروش آن بلافاصله پس از خرید وجود نداشته باشد همگی مثبت است زیرا قطعا هر یک از این محدودیت ها تا حدی فضا را برای دلالان تنگ تر می کند و فضا را به سمت خرید خریداران واقعی سوق می دهد.

وی افزود: با وجود تمام این تمهیدات، خروج دلالان به شکل 100 درصد محقق نشده اما قطعا این تدابیر موجب کاهش قابل ملاحظه حضور دلالان در ثبت نام فروش فوری می شود.رفع مشکلات سابق سایت فروش اینترنتی سایپا و افزایش عرضه، اقدامات مثبتی در جهت بهبود بازار است، زیرا هرچه تعادل بهتری بین عرضه و تقاضا برقرار شود قیمت ها واقعی ترخواهد شد.

گرمابی ادامه داد: در گذشته به دلایل مختلف از جمله تحریم ،کاهش عرضه و تقاضای کاذب افزایش یافته بود زیرا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده بود و تمام این عوامل موجب تفاوت قیمت قابل ملاحظه می شد اما با افزایش تولید اخیر، تعادل بیشتری بین عرضه و تقاضا برقرار شد و این مساله در کاهش قیمت خودرو موثر بود. مجموعه این عوامل موجب شده قیمت خودرو در بازار و دلالی کاهش یابد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ