کد خبر: ۱۳۶۳۷۰
۱۵:۰ - ۱۳۹۸/۷/۲

آمریکا با کشور معروف به پادشاه عوارض قرارداد تجاری امضا می‌کند

آمریکا با کشور معروف به پادشاه عوارض قرارداد تجاری امضا می‌کند

آمریکا در بحبوحه جنگ تجاری با چین قراردادی تجاری با کشور معروف به پادشاه عوارض تا پایان ماه جاری میلادی امضا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، آمریکا و هند تا پایان ماه جاری میلادی به یک قرارداد تجاری محدود می رسند. رهبران این دو کشور در کنار هم در رویدادی تحت عنوان احوالپرسی با مودی در هوستون ظاهر شدند. قرارداد مورد بحث با هند برخی عوارض بر تولیدات آمریکا را کاهش می دهد و معاملات ترجیحی برای برخی صادرات هند به آمریکا را باز می‌گرداند.

این قرارداد بین واشنگتن و دهلی نو در بحبوحه جنگ تجاری طولانی‌مدت ترامپ با چین امضا می شود. انتظار می رود ترامپ در همین هفته قراردادی هم با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امضا کند که طی آن عوارض کشاورزی ژاپن پایین می‌آید.

ترامپ از شرکای برتر تجاری می‌خواهد قراردادهای تجاری بهتری داشته باشند و قراردادهای قبلی را مقصر از دست رفتن میلیون‌ها شغل تولیدی در آمریکا می‌داند. وی بارها به نرخ بسیار زیاد عوارض هند اعتراض کرده و دهلی نو را پادشاه عوارض می‌نامد.

هند در ماه ژوئن پس از اینکه دولت ترامپ امتیازات ویژه تجاری دهلی نو را لغو کرد، عوارض بر 28 محصول آمریکایی را افزایش داد. لغو این امتیازات بیش از 5 میلیارد دلار صادرات هند به آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. هند بیشتر سنگ های گرانبها، دارو، ماشین آلات، سوخت های معدنی و خودرو به آمریکا صادر می کند. عوارض بر گردوی آمریکا تا 120 درصد افزایش یافته درحالی که عوارض بر نخود و برخی انواع عدس تا 70 درصد بالا رفته است.

علاوه بر افزایش عوارض ، تجارت بین این دو کشور هم رو به افزایش است و سال گذشته به 142.1 میلیارد دلار رسید. طبق آمار رسمی آمریکا، مازاد تجاری هند برابر با 24.2 میلیارد دلار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ