کد خبر: ۱۳۶۶۸۱
۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۷/۱۴

ایران رسماً از اوایل آبان عضو اتحادیه اوراسیا می شود/جهش بزرگ در صادرات

ایران رسماً از اوایل آبان عضو اتحادیه اوراسیا می شود/جهش بزرگ در صادرات

وزیر نیرو گفت: ایران از اوایل آبان رسما وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد که پس از آن ۸۶۴ قلم کالا از سوی دو طرف مشمول تجارت ترجیحی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اردکانیان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تیرماه سال جاری قانون پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط روحانی ابلاغ شده است، امروز نیز در محل دبیرخانه این کمیسیون در مسکو یادداشت رسمی میان ایران و دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا مبادله شده است تا براین اساس ظرف 60 روز این موافقتنامه عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: از اوایل آبان سال جاری ایران رسما وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد. پس از پیوستن ایران به این اتحادیه 864 قلم کالا از سوی دو طرف مشمول تجارت ترجیحی خواهد شد که 503 قلم کالا برای ایران دارای تعرفه‌های ترجیحی است و می‌توانیم آن‌ها را صادر کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعرفه 70 قلم کالا برای ایران صفر خواهد بود،ادامه داد: ایران برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب است که در یک موافقتنامه اقتصادی منطقه‌ای به شکل فعال وارد می‌شود و از این طریق می‌تواند از مرزهای زمینی ارمنستان و مرزهای آبی با روسیه و قزاقستان در بازارهای این اتحادیه حضور پیدا کند.

اردکانیان گفت: پس از پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا جهش بزرگی در صادرات غیرنفتی رخ خواهد داد، مجموع ارزش صادرات و واردات کشورهای عضو این اتحادیه حدود 753 میلیارد دلار است بنابراین بازار بزرگی در انتظار ایران خواهد بود. امیدوارم پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا دریچه بسیار موثری برای توسعه روابط اقتصادی و منطقه‌ای باشد و فرصت‌های شغلی فراوانی را در بخش‌های مختلف ایجاد کند.سران این اتحادیه نیز از روحانی دعوت کردند تا در اجلاس بعدی این اتحادیه که مهر سال جاری به میزبانی نخست وزیر ارمنستان در ایروان برگزار خواهد شد، شرکت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ