کد خبر: ۱۳۸۲۲۸
۱۳:۵ - ۱۳۹۸/۸/۴

سازمان برنامه با خرید حمایتی زعفران در بورس کالا موافقت کرد / قیمت هر کیلو
معاون وزیر جهاد کشاورزی :

سازمان برنامه با خرید حمایتی زعفران در بورس کالا موافقت کرد / قیمت هر کیلو

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام قیمت تمام شده ۸.۲ میلیون تومانی هر کیلو زعفران پوشال از موافقت سازمان برنامه با خرید حمایتی زعفران در بورس کالا خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین شیرزاد با اشاره به تولید حدود ۵۰۰ تن زعفران در سال جاری از موافقت سازمان برنامه بودجه برای خرید حمایتی این محصول در بورس کالا ایران خبر داد و درباره خرید حمایتی زعفران گفت: خرید حمایتی زعفران در سال زراعی ۹۷-۹۶ با مدیریت سازمان مرکزی تعاون روستایی ، بدون ایجاد ضرر و زیان برای دولت انجام و فروش آن نیز در بورس کالا انجام شد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زنجیره ارزش زعفران فعالیت دارند در سال جاری بیش از ۱۱۴ هزار هکتار کشت زعفران اختصاص یافت و عمده تولید کنندگان هم  ساکنان مناطق روستایی کمتر برخوردار هستند. در این میان سال گذشته ۳۵۱ میلیون دلار ارزآوری شد و پیش بینی می‌شود تولید زعفران در سال جاری به حدود ۵۰۰ تن برسد و این رکورد منجر به  عرضه مازاد و غیر متعادل شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در سال جاری با تلاش زعفران کاران، حمایت فنی وزارت جهاد کشاورزی و بارش مناسب باعث وضعیت مطلوب تولید زعفران شد، ادامه داد: به منظور جلوگیری از کاهش و نوسان نامتعارف قیمت و احتمال خسارت به کشاورزان، خرید حمایتی محصول توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی از ماه گذشته آغاز شده است.

شیرزاد با اعلام قیمت تمام شده ۸.۲ میلیون تومانی هر کیلو زعفران پوشال ، افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی برای مداخله حداقلی در بازار زعفران جهت جلوگیری از کاهش قیمت و خرید حمایتی در سال ۹۸ موافقت کرده است. دستورالعمل ها و سازوکارهای عملیاتی و اجرایی نیز در حال تدوین است و بزودی با دستور وزیر جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ