کد خبر: ۱۳۸۲۴۴
۲۱:۴ - ۱۳۹۸/۸/۵

آزمایش DNA مرگ سرکرده داعش را تایید کرد/ فاش کننده محل اختفا و روایت ترامپ

آزمایش DNA مرگ سرکرده داعش را تایید کرد/ فاش کننده محل اختفا و روایت ترامپ

مقامات آمریکایی با آزمایش دی‌ ان‌ ای انجام شده ، مرگ رهبر داعش را تایید کردند و ترامپ هم درباره این رویداد توضیحاتی داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فاکس نیوز، مسئولان آمریکایی اعلام کردند: بررسی‌های DNA نشان می‌دهد جسد یکی از افراد کشته شده در حمله روز شنبه نیروهای آمریکایی به شمال سوریه متعلق به ابوبکر البغدادی رهبر داعش است.

بنابراین گزارش، ارتش آمریکا روز شنبه عملیاتی را در شمال غربی سوریه و بر علیه ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش انجام داده است.اطلاعاتی که العربیه به دست آورده نشان می‌دهد، محمد علی ساجت باجناق ابوبکر البغدادی، محل اختفای وی را فاش کرد. نهادهای امنیتی عراق ساجت را دو ماه پیش دستگیر کردند.

ترامپ هم در این باره توضیح داد: عملیات جسورانه آمریکا در شمال غرب سوریه و در استان  ادلب با موفقیت کامل انجام شد و  ناظر بسیاری از بخش‌های عملیات بودم . هیچ کدام از نیروهای آمریکایی کشته نشدند اما البغدادی درحال فرار و گریه به همراه بسیاری از جنگجویان کشته شد. وی جلیقه انتحاری را منفجر کرد و تونل فروریخت و هم خود و هم سه نفر دیگر کشته شدند.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات و آزمایش دی‌ان‌ای هم نشان داد که فرد کشته‌شده ، البغدادی بود . دو ساعت در منطقه حضور داشتیم و پس از عملیات، بسیاری از  اسناد محرمانه درباره داعش را بردیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ