کد خبر: ۱۳۸۳۴۲
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۸/۱۱

سومین‌ و آخرین کاهش نرخ بهره آمریکا قطعی شد / علت + چند ریسک‌ مهم اقتصاد
رئیس فدرال‌رزرو :

سومین‌ و آخرین کاهش نرخ بهره آمریکا قطعی شد / علت + چند ریسک‌ مهم اقتصاد

رئیس فدرال‌رزرو از سومین‌ کاهش نرخ بهره خبر داد و با اعلام علت این تصمیم و چند ریسک‌ مهم اقتصاد آمریکا گفت: تا زمان رشد اقتصاد و قدرت نیروی کار، کاهش نرخ بهره‌ دیگری درکار نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد ، فدرال‌رزرو برای سومین‌بار در طول سال جاری میلادی اقدام به کاهش ۲۵/ ۰ درصدی نرخ بهره کرد که هدف این نرخ را به بازه ۵/ ۱ تا ۷۵/ ۱ درصدی می‌رساند.

در این میان جرومی پاول رئیس فدرال‌رزرو آمریکا ضمن اعلام تصمیم نهایی کمیته بازار باز، علت این اقدام را قوی نگه‌داشتن اقتصاد در مواجهه با ریسک‌های خارجی و افت رشد اقتصادی جهان عنوان کرد و گفت: بخش‌های مختلف اقتصاد آمریکا به دو طبقه مختلف تقسیم می شوند. اولین ، بخش خانوار و اقتصاد است که در سلامت کامل بوده و مقاومت زیادی به شوک‌ها دارد. نرخ پایین بیکاری ، تداوم تولید مشاغل و رشد نرخ دستمزدها هم نقاط قوت بخش بازار کار هستند.

وی افزود: قسمت دوم هم شامل بخش‌های تضعیف شده اقتصاد آمریکا هستند. شاخص‌های کارخانه‌ای افت زیادی را متحمل شدند و سرمایه‌گذاری رو به افول بوده و وضعیت نابسامان صادرات پابرجا مانده است.

این مقام مسئول با اشاره به اثر چند ریسک‌ مهم اقتصاد آمریکا ادامه داد: اولین ریسک بزرگ ، کندی رشد اقتصاد بین‌المللی است که می‌تواند بر شاخص‌ها و بخش‌های مختلف اقتصاد آمریکا اثر بگذارد. دومین ریسک ، مذاکره با چین است که تا حدودی نشانه‌های پیشرفت در آن دیده می‌شود اما نه به اندازه کافی . سومین ریسک هم برگزیت است و هرچند احتمال وقوع برگزیت بدون توافق بسیار کاهش یافته اما همانند توافق تجاری با چین بخشی از ریسک‌ها همچنان زنده و پویا هستند.

پاول تاکید کرد: با این همه و تا زمانی که اقتصاد در حال رشد باشد و نیروی کار قوی باشد، کاهش نرخ بهره‌ دیگری در کار نخواهد بود. چراکه چشم‌انداز اقتصادی آمریکا با دو شاخص بازار کار و رشد اقتصادی کاملا مطلوب است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ