کد خبر: ۱۳۸۳۹۳
۱۵:۰ - ۱۳۹۸/۸/۱۲

مکان احتمالی امضای توافقنامه تجاری آمریکا با چین مشخص شد

مکان احتمالی امضای توافقنامه تجاری آمریکا با چین مشخص شد

ترامپ گفت: ممکن است توافقنامه تجاری با چین در ایالتی که بیشترین خسارت را از جنگ تجاری با این کشور متحمل شده و البته در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، بیشترین آرا را برای ترامپ داشت، امضا شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: مرحله اول توافقنامه خوب پیش می رود و با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین چند مکان را برای امضای آن در نظر داریم. این کار حتی می تواند در آیووا انجام شود.

وی افزود: دو طرف ترجیح می دهند این توافقنامه در آمریکا امضا شود. آیووا ایالت سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مکان خوبی است و بزرگ ترین جایگاه را برای کشاورزان دارد. آیووا را دوست دارم و امکان امضای توافقنامه در آن وجود دارد.

جنگ تجاری ۱۶ ماهه آمریکا و چین باعث کاهش صادرات سویا و غلات آمریکا شده است و ترامپ در طول دو سال گذشته با کمک ۲۸ میلیارد دلاری در قالب کمک تجاری درصدد جبران خسارت وارد به کشاورزان برآمد و همچنان از حمایت جدی این قشر برخوردار است.

یافته های نظرسنجی نشریه تجاری فارم ژورنال پالس از هزار و ۱۵۳ کشاورز نشان می دهد، میزان مقبولیت ترامپ در ژوئیه و اوت به ترتیب ۷۹ و ۷۱ درصد بود.جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا با افزایش تعرفه گمرکی آمریکا بر واردات کالاهای چینی و اقدام متقابل پکن شروع شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ