کد خبر: ۱۴۱۵۸۴
۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۹/۲۷

گزارش مثبت وزیر صنعت از آخرین وضعیت چند صنعت بورسی و غیربورسی

گزارش مثبت وزیر صنعت از آخرین وضعیت چند صنعت بورسی و غیربورسی

وزیر صنعت گزارشی از آخرین وضعیت چند صنعت بورسی و غیربورسی داد و گفت : به جز دو صنعت خودرو و آلومینیوم، تولیدات همه بخش ها و صنایع رونق گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در جریان ششمین همایش ملی مدیریت جهادی با اعلام سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای تولید محصولات وارداتی ، گزارشی از آخرین وضعیت چند صنعت بورسی و غیربورسی ارایه کرد و گفت : با بومی سازی و تامین قطعات خودرو ، آمار  200 هزار دستگاه ناقصی موجودی در انبارها به 10 هزار خودرو رسیده است.

وی افزود‌: در صنعت لاستیک هم با افزایش 30 درصدی تولید داخلی ، سهم تولیدات به 55 درصد رسیده و قرار است ماه آینده نخستین واحد تولیدی لاستیک کامیون به بهره برداری برسد. 90 درصد پارچه چادر مشکی هم وارداتی بود که با بهره برداری از نخستین واحد تولیدی در آینده ایی نزدیک ، 30 میلیون متر از مصرف 90 میلیون متری تامین و با توجه به 10 میلیون میتری قبلی ، ورادات چادر هم به کمتر از 50 درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این کارخانه آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید 300 هزار تن و سرمایه گذاری یک 1.2 میلیارد دلار ، آماده بهره برداری شده و به زودی افتتاح می شود. در ادامه نهضت بخش صنعت و معدن هم ، کالاهای وارداتی مصرفی در سال گذشته 30 درصد کاهش یافت .

رحمانی با اعلام افزایش تولید و درآمد هشت ماهه حوزه های مختلف معدن، کسب و کار ، افزود: آمار تولید صنایع فولاد ، غذایی، دارو، پتروشیمی و سیمان نیز رشد کرده و زمینه تنظیم بازار فراهم شده است . در این میان بیشترین رشد مربوط به صنایع معدنی بود. بنابراین به جز دو صنعت خودرو و آلومینیوم، تولیدات همه بخش ها و صنایع رونق گرفته است .

به گفته وی ، سهم صادرات دو درصدی صادرات محصولات به کشورهای همسایه نیز طی هشت ماه به 16 درصد افزایش یافته است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ