کد خبر: ۱۴۱۶۱۱
۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۹/۲۸

داخلی سازی ۵۳ قطعه در سایپا و صرفه جویی سالانه ۳۰۰ میلیون دلاری
مدیرعامل در بازدید وزیر دفاع خبر داد :

داخلی سازی ۵۳ قطعه در سایپا و صرفه جویی سالانه ۳۰۰ میلیون دلاری

مدیرعامل سایپا با اشاره به داخلی سازی چندین قطعه مهم و پیچیده با همکاری صنایع دفاع گفت: تولید ۵۳ قطعه آغاز شده که منجر به صرفه جویی سالانه حداقل ۳۰۰ میلیون دلار می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان بازدید وزیر دفاع از خطوط تولید سایپا ، تفاهم نامه کمک و پشتیبانی وزارت دفاع از صنعت خودرو، تعمیق بومی‌سازی قطعات و توسعه همکاری ، امضا شد و امیرسرتیپ امیر حاتمی گفت: صنایع دفاعی آماده است تا هر نیاز صنعت خودرو را پاسخ دهد و سایپا نیز همچون مجموعه صنایع دفاعی در مسیر رونق تولید و استفاده از توان درونی و ظرفیت‌های بومی قرار دارد.

وی ادامه داد: به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قول داده ایم هر جا که خودروسازان نیاز داشته باشند کمک کنیم. به همین منظور رابطه و همکاری صمیمانه و خوبی با خودروسازان و همچنین با بخش خصوصی برقرار کرده ایم. در این میان برخی قطعات مانند بخش‌های کامپیوتر خودرو که بامشارکت خارجی‌ها تولید می‌شد توسط وزارت دفاع تامین خواهد شد.

جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا نیز با بیان این‌که چندین قطعه مهم و پیچیده با همکاری صنایع دفاع بومی‌سازی شده گفت: در محصولات آینده نیز که بزودی به بازار عرضه خواهند شد از این توانمندی استفاده می شود. در این میان با همکاری صنایع دفاع ، تولید ۵۳ قطعه آغاز شده و حدود ۱۶ قطعه به مرحله نمونه سازی و تولید انبوه رسیده و بقیه قطعات نیز تا آخر سال به تولید انبوه خواهد رسید که منجر به صرفه جویی سالانه حداقل ۳۰۰ میلیون دلار می شود.

وی با بیان اینکه از ۶ ماه پیش همکاری تنگاتنگی با صنایع دفاعی آغاز شده ، افزود: حدود ۲۳ درصد از قطعات خودرو به خارج وابسته بود که  با تلاش کارکنان صنایع دفاع ، نیمی از این وابستگی کاهش یافته و مابقی نیز داخلی سازی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ