کد خبر: ۱۴۱۹۰۰
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۸

کسب رتبه دوم بانک صادرات در سهم کارت‌های اعتباری و صدور تراکنش دارها
در آبان ماه بررسی شد:

کسب رتبه دوم بانک صادرات در سهم کارت‌های اعتباری و صدور تراکنش دارها

آمار تراکنش‌های بانکداری الکترونیک آبان‌ شبکه بانکی نشان ‌از کسب رتبه دوم بانک صادرات در سهم از کارت‌های اعتباری و صدور کارت‌های تراکنش دار بانکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مقایسه آمار تراکنش‌های بانکداری الکترونیک آبان‌ ماه شبکه بانکی نشان می‌دهد سهم مبلغی تراکنش‌های بانک صادرات بالاتر از سهم تعدادی تراکنش‌های این بانک در همه ابزارهای کارتخوان، اینترنت و موبایل بوده و این موضوع حکایت از آن دارد "وبصادر" به واسطه سابقه طولانی در اقتصاد ایران، مشتریان سنتی، حساب‌های با مبالغ بالا، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف و شعب گسترده توانسته با تعداد تراکنش کمتر مبلغ تراکنش بالاتری را جابجا کند.

به عبارت دیگر، کارآیی و اثر بخشی بانک صادرات در جذب مبلغ بالا است و می‌تواند با افزایش سهم تعدادی تراکنش‌ها، سهم بیشتری از مبلغ و مبادلات پولی و بانکی را جذب کند و این ظرفیت در توسعه خدمات بانکداری الکترونیک باید مورد توجه باشد.

بانک صادرات با گسترش بانکداری الکترونیک به راحتی می‌تواند با هزینه کمتر، حجم بیشتری پول و منابع و مبلغ تراکنش را جذب و جابجا کند و هزینه توسعه بانکداری الکترونیک نسبت به مقیاس تولید مبلغ و جذب منابع کمتر است و حداقل به نسبت منابع این بانک در کل شبکه بانکی که حدود ١١ درصد است، می‌توان انتظار داشت بانک صادرات و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، سهم را از تراکنش‌ها و مبلغ آنها افزایش دهد و انواع خدمات بانکی نوین را به مشتریان و سایر خدمات گیرندگان افزایش دهند.

مزیت تراکنش اینترنتی

سهم ابزارها در تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانک صادرات نیز نشان می‌دهد ٩٨ درصد تعداد تراکنش‌ها متعلق به کارتخوان‌ها و ٩٥ درصد مبلغ نیز متعلق به همین ابزار است. از نظر مبلغ تراکنش‌ها پنج درصد توسط درگاه‌های اینترنتی و ۰.٢ درصد مربوط به تراکنش‌های موبایلی بوده است. رقم ٥ درصدی سهم از مبلغ اینترنت نشان می‌دهد ظرفیت بزرگی در انتظار رشد و توسعه خدمات پرداخت الکترونیکی بانک صادرات است و با رشد ابزارها و سهم بانک در تعداد تراکنش‌ها به سادگی سهم قابل توجهی از مبلغ تراکنش‌ها نصیب "وبصادر" خواهد شد و سهم در جذب منابع بانکی را افزایش خواهد داد. زیرا تعداد حساب و کارت‌های فراوان بانک صادرات عملا فرصت مناسبی برای رشد تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی محسوب می‌شود و در جذب منابع ارزان قیمت و با کارمزد کمتر نیز بانک را یاری خواهد داد.

رتبه دوم کارت‌های تراکنش دار

بانک صادرات از حدود ١٠٢ میلیون کارت تراکنش دار سهم ۲۹. ۱۱ درصدی در صدور کارت داشته و رتبه دوم را از نظر سهم در صدور کارت‌های بانکی در اختیار دارد. سهم بانک از کل کارت اعتباری ۶. ۱۵ درصد از کل کارت برداشت ۵. ۱۱ درصد و از کارت هدیه و بن کارت ۶۳. ۶ درصد بوده است.

همچنین سهم کارت‌های صادر شده در این بانک ٩٧ درصد به کارت برداشت، ۵. ۲ درصد کارت هدیه و بن کارت و ۱۵. ۰ درصد به کارت اعتباری اختصاص داشته است.  رشد گسترده کارت‌ها و حساب‌های الکترونیکی می‌تواند برای بانک صادرات در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها و ابزارهای پرداخت نیز اثر گذار باشد.

بانک صادرات از نظر سهم از کل کارت برداشت که مهم‌ترین ابزار الکترونیکی جذب منابع بانکی و پولی و تعداد حساب‌های بانکداری الکترونیک محسوب می‌شود، دومین رتبه را در بین ٣٦ بانک دارد و بعد از بانک ملی، بیشترین تعداد کارت برداشت را داشته که همین موضوع مزیت ویژه بانک صادرات در آینده بانکداری الکترونیک و بازار تراکنش‌های بانکی خواهد بود.

رتبه دوم سهم از کارت‌های اعتباری در آبان ماه به بانک صادرات اختصاص داشته که نشان دهنده مزیت‌های بزرگ این بانک بورسی در توسعه کارت‌ها و بانکداری الکترونیک و ابزارها و خدمات پرداخت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ