کد خبر: ۱۴۲۰۷۵
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

پیش بینی وضعیت بورس و احتمال حمایت از گروه های بزرگ بازار
یک کارگزاری اعلام کرد :

پیش بینی وضعیت بورس و احتمال حمایت از گروه های بزرگ بازار

یک کارگزاری با بررسی آخرین رویدادها مخصوصا" اقدام تروریستی آمریکا و شهادت سردار سلیمانی،وضعیت کلی بازار سهام را پیش بینی و از احتمال حمایت از گروه های بزرگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی امروز با شاخص 384 هزار تایی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت قبل و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته را با رشدی قابل توجه پشت سر گذاشت و با توجه به افزایش قیمت نمادها و گروه های بزرگ ، رشد قابل توجه شاخص کل و عبور از سطح 380 هزار واحدی رخ داد .

آغاز بازارهای جهانی در سال میلادی جدید با رشد نسبی قیمت ها همراه بود اما افزایش تنش ها در خاورمیانه و اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی منحر به رشد قیمت نفت هم شد اما افت نسبی شاخص بورس آمریکا ، افت قیمت فلزات پایه را به دنبال داشت و طلا از این موضوع بیشترین بهره را برد و هر اونس به 1550 دلار رسید. نفت برنت هم در گامی بلند به 70 دلار نزدیک شد و بازارها در حال بررسی وقایع و سرعت و شدت برخوردها هستند.

از طرف دیگر ، در بازار ارز داخلی ، دلار در روز تعطیلی پایان هفته، متاثر از وقایع اخیر تا 14000 تومان نیز رشد کرد و به نظر می رسد همچنان بازارساز اجازه عبور قیمت ها از این سطح را در کوتاه مدت صادر نکند.

با این اوصاف برای بازار سهام، وضعیت خاصی پیش بینی می شود. هرچند بازار تاکنون شوک های منطقه ای زیادی را تجربه کرده اما شدت گرفتن منازعات منطقه ، ریسک بازارهای مالی داخل را نیز با سرعت زیادی افزایش داده است.

به نظر می رسد در وضعیت فعلی ، بازار سهام طبق معمول فشار فروش زیادی را در آغاز تجربه کرده و در ادامه بسته به سرعت و شدت پاسخ به اقدامات تروریستی ، جهت و سمت و سوی بازار بیشتر مشخص خواهد شد. در گروه های بزرگ ، احتمالا روند حمایتی مناسب تری مشاهده خواهد شد و نمادهایی که فاصله زیادی از ارزش ذاتی ندارند می توانند شرایط بهتری را تجربه کنند .

به صورت کلی، وضعیت شاخص بورس با توجه به رشدهای اخیر به داده های بیشتر برای بررسی روند اصلاحی احتمالی نیاز دارد و باید واکنش بازار و نقدینگی به رویدادها با دقت بیشتری رصد شود. همانطور که در طرف خرید بازار توصیه به رعایت ملزومات حرفه ای سرمایه گذاری می شود این بار در طرف دیگر بازار نیز توصیه به پرهیز از هیجان و در نظر داشتن اصول اساسی معامله گری می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ