کد خبر: ۱۴۲۱۷
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۵/۳

دلایل افزایش و کاهش سود سه شرکت اعلام شد/ تکرار صف های خرید ولساپا

دلایل افزایش و کاهش سود سه شرکت اعلام شد/ تکرار صف های خرید ولساپا

سه شرکت لیزینگ رایان سایپا، حمل و نقل توکا و بیمه ملت درباره دلایل افزایش و کاهش سود توضیح دادند و صف خرید چندباره لیزینگ رایان سایپا به رغم شفاف سازی تکرار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام سه شرکت لیزینگ رایان سایپا، حمل و نقل توکا و بیمه ملت درباره دلایل افزایش و کاهش سود توضیح دادند . در این میان تکرار صف خرید چندباره لیزینگ رایان سایپا به رغم شفاف سازی جالب توجه بود.

براساس این گزارش، شرکت 240 میلیارد تومانی لیزینگ رایان سایپا که در برابر اعلام سود 317 ریالی هر سهم سال گذشته، 469 ریال سود برای سال جاری پیش بینی کرده و با اقبال مواجه شده، در گزارش عملکرد سه ماهه قادر به پوشش 39 درصد شده است. به همین دلیل اقبال روزهای گذشته بازار به "ولساپا" امروز هم تکرار شد و به رغم عرضه های سنگین ، چند بار صف شاهد خرید چند میلیون سهمی شد.

در این رابطه حسن رضوانفر مدیرعامل شرکت درباره دلایل پوشش 39 درصدی سود اعلام کرد:از کل مبلغ 969 میلیارد ریال درآمد فروش 3 ماهه این شرکت حدود 3 درصد مربوط به درآمد 3 ماهه اول سال 94 و حدودا 73 درصد آن مربوط به درآمد انتقالی از سال 93 است. همچنین از کل مبلغ تسهیلات پیش بینی شده سال 94 به میزان 21.646 میلیارد ریال حدودا 13 درصد آن در سه ماهه اول سال از بانک ها اخذ شده که عمده آن نیز مربوط به اردیبهشت و خرداد ماه بوده که هزینه آن به ماه های بعد انتقال یافته است.

به گفته وی علاوه بر این بخشی از هزینه های عمومی اداری پیش بینی شده حدودا 38 درصد (از جمله هزینه مطالبات معوق) در پایان سال شناسایی می شود و تاثیرات آن در دوره های سه ماهه ثبت نمی شود.

علی صلاحی نژاد معاون مالی و اداری بیمه ملت هم که با افزایش سرمایه 30 درصدی به شرکتی 260 میلیارد تومانی تبدیل شده درباره علت افزایش سود خالص اعلام کرد:افزایش سود خالص این شرکت طبق گزارش اخیر نسبت به قبل به مبلغ 59.723 میلیون ریال، ناشی از افزایش سرمایه گذاری شرکت از محل جلوگیری از خروج منابع شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت 20.6 میلیارد تومانی حمل و نقل توکا هم درباره تعدیل منفی معادل 18 درصدی سود با اشاره به نامه 30 خردادماه 94، اعلام کرد: تعدیل منفی این شرکت در گزارش پیش بینی سود هر سهم بر اساس عملکرد واقعی دوره 3 ماهه منتهی به 31 خردادماه 94 عمدتا مربوط به کاهش درآمد کمیسیون شعبه بندرعباس ناشی از موارد مشروحه در نامه فوق بوده است که در همین راستا بودجه پیش بینی شده بر اساس عملکرد واقعی اصلاح و ارسال شده است.در صورت انعقاد قرارداد جدید با تغییر شرایط (رفع تحریم ها، تغییر رویکرد شرکت فولاد مبارکه در خصوص حمل مواد اولیه و ...) مراتب و اصلاحات لازم به محض وقوع، شناسایی و اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ