کد خبر: ۱۴۲۲۵۱
۱۰:۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

زمان و شرایط عرضه بلوکی پالایشگاه شیراز ، هپکو و بیمه میهن مشخص شد
توسط سازمان خصوصی سازی و سرمایه گذاری سپهر:

زمان و شرایط عرضه بلوکی پالایشگاه شیراز ، هپکو و بیمه میهن مشخص شد

سازمان خصوصی سازی و سرمایه گذاری سپهر زمان و شرایط عرضه بلوک ۲۰، ۵۹ و ۱۷ درصدی شرکت های پالایشگاه شیراز، هپکو و بیمه میهن را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی و سرمایه گذاری سپهر زمان و شرایط عرضه بلوک 20، 59 و 17 درصدی شرکت های پالایشگاه شیراز، هپکو و بیمه میهن را اعلام کردند.

عرضه بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه شیراز

سازمان خصوصی سازی در نظر دارد بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه شیراز متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را بطور عمده یا شرایطی در بازار دوم فرابورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

بر این اساس، مقرر شده ۲۰۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۲۰ سهم در نماد "شراز۴" روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه شود.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۵۷۶۳۲ ریال کمتر نباشد، قیمت پایه کل معادل حاصلضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱.۱۸ هزار میلیارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد حاصلضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱۱۸.۴ میلیارد تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.

متقاضی باید علاوه بر واریز معادل ۱۰ درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری( ۱۱.۸ میلیارد تومان) را به عنوان سپرده بصورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و یا به آن تحویل دهد. در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تایید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده یا ضمانت نامه بانکی ارائه شده به سازمان خصوصی سازی به نفع دولت ضبط خواهد شد.

همچنین کارگزار خریدار ملزم است حداکثر طی ۲۰ روز کاری پس از انجام معامله حصه نقدی معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مذکور را به معاونت بازار شرکت فرابورس تحویل دهد. باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله بصورت اقساط دو ساله با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۳ درصد است. تمامی سهام واگذار شده اعم از بخش نقدی و اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی اسناد تضمینی از خریدار دریافت می شود.

عرضه بلوک ۵۹.۰۲ درصدی سهام شرکت هپکو

سازمان خصوصی سازی در نظر دارد بلوک ۵۹.۰۲ درصدی سهام شرکت هپکو را بطور عمده و شرایطی در بازار پایه فرابورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری خارج شود.

به این ترتیب، مقرر شده ۱۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۹۲ سهم در نماد "تپکو۴" روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به شرط آنکه از ۱۱۵۹ ریال کمتر نباشد ، قیمت پایه کل معادل حاصل‌ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱.۴ هزار میلیارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد حاصل‌ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱۴۴.۴ میلیارد تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.

کارگزار خریدار ملزم است حداکثر طی ۲۰ روز کاری پس از انجام معامله، حصه نقدی ثمن معامله معادل ۱۵ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مذکور را به معاونت بازارهای خارج از بورس فرابورس ارائه کند. باقیمانده ثمن معامله معادل ۸۵ درصد ارزش کل معامله بصورت اقساط ۶ ساله با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۳ درصد است. همچنین تمامی سهام واگذار شده اعم از بخش نقدی و اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی، اسناد تضمینی از خریدار دریافت می شود.

عرضه بلوک ۱۷ درصدی سهام شرکت بیمه میهن

سرمایه گذاری سپهر در نظر دارد بلوک ۱۷ درصدی سهام شرکت بیمه میهن را بطور عمده و نقد یا شرایطی روانه میز فروش بازار دوم فرابورس کند تا در صورت انجام از درصد مالکیت بکاهد.

بر این اساس، مقرر شده ۲۵۵ میلیون سهم در نماد "میهن ۴" روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه از طریق کارگزاری مهرآفرین عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم به قیمت پایانی روز قبل از عرضه به علاوه ۱۵ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۲۶۰ تومان کمتر نباشد، قیمت پایه کل معادل حاصل ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۶۶.۳ میلیارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد حاصل‌ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۶.۶ میلیارد تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.

همچنین کارگزار خریدار ملزم است حداکثر طی ۴ روز کاری پس از انجام معامله، ۵۰ درصد ارزش کل معامله را به عنوان حصه نقدی به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور را به معاونت بازار فرابورس تحویل دهد. برای باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله خریدار باید ۸ فقره چک بصورت اقساط مساوی با فواصل زمانی یک ماه بدون کارمزد طی ۸ ماه تقویمی به فروشنده ارائه کند که تاریخ اولین چک ۲۲ اسفند ماه خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ