کد خبر: ۱۴۲۳۷۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

ذوب آهن برای اولین بار قادر به ساخت صفر تا ۱۰۰ ایستگاه ریخته گری شد
قائم مقام بخش فولادسازی :

ذوب آهن برای اولین بار قادر به ساخت صفر تا ۱۰۰ ایستگاه ریخته گری شد

قائم مقام بخش فولادسازی ذوب آهن گفت: این شرکت قادر است برای اولین بار ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته گری را به عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیاووش خواجوی با بیان اینکه ذوب آهن قادر است برای اولین بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته گری را به عهده بگیرد، گفت: بیش از 70 درصد از قطعات بخش فولادسازی بومی سازی شده است. به نحوی که در حوزه مکانیک و انرژی بالای 80 درصد، در حوزه برق و اتوماسیون نزدیک به 40 درصد، در حوزه مواد مصرفی تکنولوژی و نسوز نزدیک به 85 درصد بومی سازی انجام شده است.

وی پروژه های تعویض مخروطی کنورتور شماره 2 ، بومی سازی دریچه های RHI ، بازسازی و نوسازی ایستگاه های ریخته گری 3 ،6 ، و 5 در سال جاری ، بازسازی کامل کوره عملیات حرارتی فولادسازی ، ساخت بک هوس LF1 ، نوسازی 4 دستگاه جرثقیل شمش بر ، مشارکت در احداث پروژه V.D و پروژه های جانبی آن را در راستای بومی سازی نیازها و جلوگیری از خروج ارز ارزیابی و به دو نمونه شاخص و بارز بومی سازی های این بخش در حوزه تکنولوژی و تجهیزات اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: کارکنان بخش فولادسازی "ذوب" در حوزه تکنولوژی موفق شدند بدون مشاور خارجی و آموزش، فولاد ریل تولید کنند. در این خصوص نیاز بود در زنجیره تولید فولاد شامل میکسر، گوگرد زدایی، کنورتور ، VD، LF و ایستگاه های ریخته گری در فرایندها جهت حصول به نتیجه و تولید فولاد ریل تغییراتی داده شود.

خواجوی افزود : در حوزه تجهیزات نیز نیاز بود ریومپینگ ایستگاه ریخته گری 7 پس از 27 سال بهره برداری به روز شود که با تلاش 5 ساله کارکنان بخش فولادسازی بدون حضور شرکت های خارجی و با اتکاء به توانمندی داخل، تجهیزات مکانیک ، انرژی ، برق و اتوماسیون در کمترین زمان و هزینه نوسازی شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ