کد خبر: ۱۴۲۴۲۴
۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

علت اصلی رد صلاحیت ۹۰ نماینده فعلی مجلس اعلام شد/ فعلا
سخنگوی شورای نگهبان:

علت اصلی رد صلاحیت ۹۰ نماینده فعلی مجلس اعلام شد/ فعلا" هر کرسی ۱۷ رقیب

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه جرایم و سوء استفاده‌های مالی علت اصلی رد صلاحیت حدود ۹۰ نماینده فعلی مجلس بود گفت:طبق آمار اولیه از حدود ۵ هزار تایید صلاحیت شده، برای هر کرسی مجلس ۱۷ نفر رقابت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباسعلی کدخدایی درباره علت اصلی رد صلاحیت حدود ۹۰ نماینده فعلی مجلس در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: این افراد بیشتر به علت جرایم و سوء استفاده‌های مالی تأیید صلاحیت نشده اند برخی از این گروه با حضور در شورای نگهبان به رأی هیأت‌های اجرایی استانی و مرکزی اعتراض کرده اند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها در مرحله نخست انجام شده و قطعی نبوده و ممکن است در مرحله دوم تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها افزایش یا کاهش یابد. طبق آمار اولیه تأیید صلاحیت بیش از 5 هزار نفری ، برای هر کرسی مجلس ۱۷ نفر رقابت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی صلاحیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را بررسی و از این تعداد، صلاحیت ۳۴ درصد تأیید و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد که بیشترین علت رد صلاحیت‌ها ، جرایم اقتصادی و سوء استفاده از اموال عمومی است . همچنین استعمال مواد مخدر ، مشکل اخلاقی و قتل و قصاص از دیگر دلایل است .

کدخدایی افزود: شورای نگهبان ۱۱ بهمن نتایج بررسی‌ها را اعلام می‌کند و داوطلبان فرصت دیگری برای طرح شکایت دارند. آخرین مرحله اعلام اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس ۲۲ بهمن است و شورای نگهبان پس از آن ، بررسی صلاحیتی نخواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ