کد خبر: ۱۴۲۴۳۶
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

ادعای آمریکا به کاهش 95 درصدی فروش نفت ایران و تهدید چین

ادعای آمریکا به کاهش 95 درصدی فروش نفت ایران و تهدید چین

وزیر خزانه‌داری آمریکا با ادعای کاهش ۹۵ درصدی درآمدهای صادرات نفت ایران به چین هشدار داد در صورت ادامه خرید نفت از این کشور با تحریم مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فاکس بیزینس، استیون منوچین با بیان اینکه آمریکا در حال رایزنی با چین در خصوص مساله نفت ایران است، گفت: درآمدهای صادرات نفت ایران را ۹۵ درصد کاهش دادیم و آنها تنها به مقدار کمی درآمد نفتی دسترسی دارند. بخش بزرگی از این درآمد باقی مانده مربوط به چین است. با مقامات چینی گفت و گو کردم و آنها هیاتی را برای دیدار و صحبت در این خصوص فرستاده‌اند.

وی افزود: همه شرکت‌های دولتی چین خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند و خزانه‌داری آمریکا از نزدیک با طرف چینی برای توقف کامل فعالیت‌های اضافه در حوزه نفتی همکاری دارد.هدف دولت ترامپ به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران برای جلوگیری از تامین مالی از فعالیت‌های بد است. چین و حتی کشور های اروپایی ممکن است به دلیل مساله نفت ایران با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

منوچین ادامه داد: چین به مانند هر کس دیگری یکی از مخاطبان تحریم‌ها است. برخی از شرکت‌های کشتیرانی آنها را که درگیر خرید نفت ایران بودند تحریم کردیم و به اعمال تحریم بر ضد چین یا هر کس دیگری در جهان که با آنها تجارت کند، ادامه می‌دهیم. اروپایی‌ها نیز می‌توانند با خطر تحریم‌های ثانویه مواجه شوند. به فرانسه هشدار داده می شود می‌تواند هدف تحریم‌های ثانویه قرار گیرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ