کد خبر: ۱۴۳۵۸۴
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

حداقل و حداکثر عیدی سال جاری کارگران مشخص شد / زمان تقریبی پرداخت

حداقل و حداکثر عیدی سال جاری کارگران مشخص شد / زمان تقریبی پرداخت

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: حداقل عیدی سال جاری کارگران ۳ میلیون و ۳۲ هزار تومان و حداکثر ۴میلیون ۵۴۸ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی خدایی درباره میزان عیدی کارگران به تسنیم گفت: حداقل عیدی کارگران 3 میلیون و 32 هزار تومان و حداکثر 4 میلیون 548 هزار تومان است. اگر در کارگاهی عیدی بالاتر از این حداکثر باشد، عرف کارگاه ملاک است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد کارگران از هفته گذشته در کارگروه ذیربط آغاز شده افزود: ماده 41 قانون کار دو مولفه رابرای تعیین دستمزد  تعیین کرده است. در تبصره 1ماده 41 آمده که دستمزد مطابق تورم تعیین شود و در تبصره 2 این ماده مزد تعیین شده با توجه به ویژگی های جسمی روحی و نوع کار محول است که بتواند حداقل های زندگی را تعیین کند.

خدایی ادامه داد : میزان ریالی سبد معیشت در کمیته دستمزد در حال بررسی است. روز گذشته جلسه ای در وزارت صنعت داشتیم. بعد از تعیین شدن سبدمعیشت وارد مذاکرات مزدی خواهیم شد. میزان قدرت خرید از دست رفته کارگران در سال جاری قابل توجه  است. جلسات رسمی دستمزد هنوز تشکیل نشده است که وارد مذاکره شویم و پیش بینی کنیم چقدر افزایش می یابد اما تا پایان سال نهایی می شود.

وی افزود: قانون مشخصی برای زمان پرداخت عیدی وجود ندارد.طبق عرف در دو ماه پایانی سال پرداخت می شود.عرف و روال کارگاه های مختلف متفاوت است. برخی کارگاه ها در اسفند و برخی در بهمن عیدی پرداخت می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ