کد خبر: ۱۴۳۶۱۶
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

۶ شرکت بازار پایه ای درخواست پذیرش در بازار اصلی فرابورس داده اند
معاون سازمان بورس:

۶ شرکت بازار پایه ای درخواست پذیرش در بازار اصلی فرابورس داده اند

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس از درخواست ‌۶ شرکت حاضر در بازار پایه برای پذیرش در بازارهای اصلی فرابورس و انتشار اطلاعات ۴۵۰ شرکت غیر بورسی در کدال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن امیری در مورد اجرای قوانین جدید بازار پایه در فرابورس به فارس گفت: قوانین بازار پایه اصلاح شد و طبقه بندی شرکت ها در سه تابلو کمک کرد که ناشرین حاضر به شفافیت روی بیاورند. ظرف چند هفته گذشته ۶ شرکت بازار پایه ای درخواست پذیرش گرفتند که به شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اصلی بپیوندند. تقاضای این شرکت‌ها در جلسات هیأت پذیرش بصورت ویژه بررسی شده است.

وی در مورد تعداد سهامداران بورس تهران گفت: ۱۰ میلیون کد سهامداری وجود دارد و در دو سال گذشته استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی به بازار سرمایه از نظر حجم معاملات و تعداد معاملات سهامداران حقیقی صورت گرفته است. در برخی از روزها معاملات سهامداران حقیقی از حقوقی‌ها هم بهتر شده است. گاهی تا ۶۰ درصد معاملات بورس را افراد حقیقی تشکیل می‌دهند. البته در مورد سهام هر شرکت و روزهای معامله ممکن است این ارقام تغییر پیدا کند.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش چرا تعداد کمی از شرکت‌های موجود در بورس حاضر شده‌اند، توضیح داد:  انتظار نیست همه شرکت‌ها وارد بورس شوند. در دنیا هم این گونه نیست. یعنی میلیون‌ها شرکت در کشورهای توسعه یافته وجود دارند. در حالی که تعداد شرکت‌های حاضر در بورس این کشورها صدها هزار شرکت است و همه شرکت‌ها وارد بورس نمی‌شوند. نکته مهم این است درصدی که شرکت‌های بورسی از تولید ناخالص داخلی دارند باید افزایش پیدا کند.

امیری افزود: اقدام دیگر سازمان بورس این است که برخی شرکت‌ها قصد پذیرش در بورس ندارند اما برای افزایش شفافیت، اطلاعات را طبق ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به سازمان بورس منعکس می‌کنند. اکنون ۴۵۰ شرکت از این طریق اطلاعات مالی را در اختیار سازمان بورس قرار می‌دهند که از طریق سامانه کدال در اختیار ذی‌نفعان و مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ