کد خبر: ۱۴۳۶۷۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱

اقبال بازار سهام به دو صنعت و احتمال اصلاح شاخص تا کانال ۳۸۵ هزار تایی
تحلیل کارشناس بازار سرمایه از:

اقبال بازار سهام به دو صنعت و احتمال اصلاح شاخص تا کانال ۳۸۵ هزار تایی

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه معاملات این روزهای بورس مختص برخی از گروه‌ها نیست و نقدینگی در حال چرخش است ، احتمال اصلاح شاخص تا کانال ۳۸۵ هزار واحدی را پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی طحانی با اشاره به اقبال بازار سهام به دو صنعت خودرو و بانک به ایرنا گفت: اما صنایع پالایشگاهی‌ و سنگ‌ آهنی‌ ها در شمار منفی‌های بازار محسوب می شوند. زمانی که شاخص وارد اصلاح شود، بازگشت دوباره آن به روند عادی و مسیر افزایشی زمان‌بر است اما بعد از آن دوباره بازار می تواند به مسیر صعودی بازگشت کند.

وی افزود: مسیر کلی بازار صعودی است اما بطور حتم در این بین معاملات با فراز و نشیب هایی همراه خواهد شد. سرمایه‌گذاران نباید در مواقعی که بازار در مسیر کاهشی قرار می‌گیرد به شکل هیجانی برخورد کنند بلکه بهتر است تازه واردها بوسیله صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها اقدام به سرمایه گذاری در بازار کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اقبال بازار تاکنون بیشتر به سمت گروه خودرویی و بانکی بود اما در وضعیت کنونی با توجه به گردش نقدینگی در بازار شاهد اقبال گروه مخابرات و کشتیرانی هستیم. نمی‌توان معاملات این روزهای بازار را مختص به برخی از گروه‌ها دانست بلکه نقدینگی در بازار در حال چرخش است. مهمترین انتظاری که فعالان بازار از روند این روزها دارند، استراحت شاخص بورس تا سطح ۳۸۵ هزار واحد است که احتمال می‌دهند به نامطلوب بودن گزارش ۹ ماهه شرکت ها برگردد.

طحانی درخصوص اثر راه اندازی عملیات بازار باز بر روند معاملات بازار سرمایه گفت: عملیات بازار باز به دولت اختیار تعیین نرخ بهره را می‌دهد در نتیجه این اتفاق باعث می‌شود تا دیگر بانک ها مانند گذشته قادر به افزایش نرخ بهره و به چالش کشیدن اقتصاد نباشند که به نفع بازار سرمایه و تصمیم گیران اقتصادی است.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی که دید کافی نسبت به سهام خریداری شده ندارند رفتار دیگران را مبنای تصمیم قرار می‌دهند بنابراین به محض اینکه بازار دچار تنش مثبت یا منفی می‌شود، براساس الگوی سرمایه گذاران تصمیم گیری می کنند اما حرفه ای ها برمبنای ارزش ذاتی شرکت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و با تکانه‌های موقتی اقدام به خروج از بازار نمی گیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ