کد خبر: ۱۴۳۶۸۴
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱

ایران قطعا

ایران قطعا" آمریکا را در دادگاه لاهه محکوم خواهد کرد / علت

محکومیت آمریکا در دادگاه لاهه در خصوص پرونده ترور شهید سردار سلیمانی قطعی بوده و ایران به دلیل عدم حضور آمریکا در دادگاه ، قادر به دریافت حکم محکومیت آمریکا خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بیزنس اینسایدر در گزارشی اعلام کرد محکومیت آمریکا در دادگاه لاهه در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی قطعی بوده و با توجه به اینکه آمریکا مسئولیت این ترور را آشکارا برعهده گرفته، بعید به‌نظر می‌رسد استدلال حقوقی مورد پذیرش قضات قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال پیگرد سربازان و ماموران سازمان های اطلاعاتی در گوشه و کنار جهان به دیوان بین‌المللی کیفری نپیوسته است. براین اساس در صورت شکایت وکلای طرف مقابل در دادگاه حاضر نخواهند بود و ایران مدارک و شواهد کافی برای محکومیت آمریکا در اختیار دارد.

یک مقام رسمی ناتو در این رابطه گفت: این پرونده به طرز تکان دهنده‌ای قوی است و ایران با توجه به عدم حضور آمریکایی‌ها در دادگاه قطعا خواهد توانست حکم محکومیت آمریکا را بگیرد.

آگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز این اقدام تروریستی را مغایر با قواعد بین‌الملل و نقض فاحش حقوق بشرتوصیف کرد و توجیهات آمریکا درباره ضرورت این ترور را غیرحقوقی و غیر قابل پذیرش دانست.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ