کد خبر: ۱۴۵۲۰۲
۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

پیش بینی شاخص ۴۸۰ تا ۵۸۰ هزار واحدی + بررسی وضعیت ۷ صنعت
کارشناس بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد:

پیش بینی شاخص ۴۸۰ تا ۵۸۰ هزار واحدی + بررسی وضعیت ۷ صنعت

کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت ۷ صنعت، تحلیلی تکنیکال از آینده شاخص ارایه و پیش بینی کرد دماسنج بازار به محدوده ۴۸۰ و ۵۸۰ هزار واحدی نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مینا یوسفی کارشناس و مدرس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یک رکورد جدید دیگر بازار را به استقبال نیمه دوم بهمن برده، اعلام کرد: ثبات قیمت های بازارهای رقیب و عدم جذابیت مسکن، دلار و طلا، نقدینگی را نه تنها در بازار سرمایه حفظ کرده بلکه روز به روز مشوق حضور حداکثری سرمایه گذاران تازه وارد نیز می شود.

چهارشنبه ارزش معاملات خرد بازار 5.3 هزار میلیارد تومان بود که یک رکورد جدید برای معاملات آخر هفته به حساب می آید. جمع معاملات هم 6.1 هزار میلیارد تومان بود که 87 درصد آن مربوط به معاملات خرد سهام بود. شاخص کل نیز با تغییر 5 هزار و 695 واحد مثبت به کانال 445 هزار تایی رسید. همچنین تراز نقدینگی حقیقی (خرید منهای فروش) به مقدار 456.1 میلیارد تومان مثبت بود.

باز هم از شاخص اگر بخواهیم بگوییم سناریویی محتمل را  ادامه می دهیم. ورود نقدینگی بسیار زیاد است و با این روال اگر ادامه دهیم  بازاری متفاوت همراه با ورود و خروج های هیجانی از سهم ها و صنایع ادامه دار خواهد بود. فعلا ارزش معاملات به گونه ای افزایشی است و نگرانی را کاهش داده است. در تکمیل موج شارپ 3 از 3 هستیم از 5 موج صعودی شاخص کل و با شکست پر قدرت حوالی 425 بار دیگر ورود نقدینگی تقویت شده است. به نظر می رسد باید به اهداف بالاتر شاخص یعنی کانال 460، 480 و 580 هزارتایی هم می توان فکر کرد. شاخص بصورت پله ای حمایت ها را بالاتر می آورد.

نکته مهم معاملات طی روز چهارشنبه ورود نقدینگی به گروه های پتروپالایشی بود که پس از مدت ها با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه شده اند. سهم "کلر" در جریان عرضه اولیه با قیمت 2950 تومان کشف قیمت شد و به هر کد معاملاتی 39 سهم معادل 115 هزار تومان تخصیص یافت. در گروه پالایشی رشد قیمت ها به دلیل حمایت معتبر شاخص فرآورده های نفتی و برگشت اندیکاتورهای از محدوده اشباع فروش ها است. به نظر دلیل نوسانات مثبت در سهم های گروه همین است، "شتران، شبندر، شاوان، شبریز"  را از این گروه با دید میان مدت می توان رصد کرد، این حمایت ها احتمالا منجر به نوسان 10 تا 20 درصدی گروه می شود. 

گروه خودرو

گروه خودرو و قطعات بازگشایی نماد "خودرو"  را داشته که  با نوسانات زیادی همراه شد.  ایران خودرو در شفاف سازی به زمین ها و بحث تجدید ارزیابی بصورت مشروح اشاره کرده است.این گروه چهارشنبه به نسبت سایر گروه ها تعادل قیمتی را شاهد بود تا شاید شنبه معاملات پررونق تری از لیدرها را شاهد باشیم. 

گروه پتروشیمی

دلار نیمایی در صنعت پتروشیمی به 12200 تومان رسیده و در سایر بخش ها 12450 تومان است. ضمنا پتروشیمی خراسان از برقرار شدن گاز خبر داد. "تاپیکو و پارسان، پترو" هم در پتروشیمی ها خیلی خوب تقاضا داشتند. این گروه هم مستعد رشد میان مدت هستند که به درد افراد ریسک گریز می خورد. گزارش فصل چهارم این گروه از رشد مناسبی برخوردار خواهد بود که همین مساله می تواند سبب افزایش قیمت این گروه تا انتهای سال باشد. روند افزایشی قیمت دلار نیمایی در کنار بازگشت قیمت های متانول و اوره پس از کاهش چشم گیر اخیر ناشی از ویروس کرونا می تواند نوید گزارش 12 ماهه مناسب را برای این گروه بدهد.

گروه بانکی

در گروه بانکی پیش بینی درستی داشتیم. رونق این گروه خیلی زود اتفاق افتاد و شاهد بازدهی خوب اکثریت گروه در ماه اخیر بوده ایم چرا که این صنعت بعد از چند سال اصلاح ساختاری در حال حاضر در جهت بهبود حساب های ترازنامه ای برآمده که همین مساله در کنار افزایش قابل توجه دارایی های ثابت می تواند نوید حرکت مناسب را در سال 99 به ارمغان آورد.

به این گروه همچنان پول تزریق می شود و بعد از مدت ها گروه مربوطه قیمت های جدیدی را تجربه می کنند. "وپاسار" مقاومت مهمی شکسته است و طرح های زیاد دیگری در حوزه های مختلف دارد که اوایل کار را سپری کرده و به بهره برداری خواهند رسید. در بررسی "وخاور، وبملت" هم بانک ملت ادامه روند جالب کاهش هزینه سپرده را دارد . "وبملت" گزارش فعالیت ماهانه را داد که طی دی ماه تراز بانک 821 میلیارد تومان مثبت بوده که نسبت به ماه قبل با رشد همراه بوده است.

میانگین سود پرداختی به سپرده های بلند مدت بانک ملت به حدود 10 درصد در بهمن ماه رسیده است. بانک خاورمیانه نیز با عملکرد خوبی که در دی ماه داشته این روزها معاملات متفاوتی دارد.  میزان درآمد و سود تسهیلات این بانک در 15 ماه گذشته صعودی بوده است. این سهم جایی حوالی 900- 100 هدف مهمی دارد. حد حمایت سهم نیز 450 است و به نظر قیمت های زیر 100 گروه بانکی به زودی به سه رقم نزدیک می شود.

گروه فلزی

برای گروه فلزی کم کم انتظار شرایط بهتر می رود و "ذوب، میدکو" همچنان معاملات جذاب را حفظ کرده اند .نمودار مس در کف قیمت است و از 5500 پایین تر نمی آید. با کشف داروى موثرى براى درمان مبتلایان به کرونا توسط دانشگاه ژیجیانگ چین بازارهای جهانی مس، نفت و... شاهد جهش قیمتی شدند.  روی جهانی نیز  با تراکم  زمانی و قیمتی  این روزها در پایین ترین قیمت های ممکن است.. به نظر کم کم با ثبات و بهبود شرایط و مهار ویروس جدید، رونق مجدد در فلزات پایه را خواهیم داشت. 2100-2150  کف قیمت روی خواهد بود. پیش بینی های معتبر برای دو سال آتی نیز نشان می دهد روی صعودی است ک منطبق بر تحلیل است.

گروه حمل و نقلی

قیمت سنگ آهن که به زیر 80 دلار سقوط کرده بود به 84 دلار برگشت. در گروه حمل و نقلی ها همچنان نظاره گر یکه تازی "حکشتی" در سقف قیمت روزانه هستیم. سهم از حمایت 600 حرکت کرده و از مرز 1300 تومان هم گذر کرد. "حفارس، توریل، حریل و حسینا" از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بوده اند.

گروه شوینده ها

در شوینده ها "شپاکسا" ورود نقدینگی خوبی را شاهد است، "پاکشو" رشد خوبی را تجربه می کند  و در شفاف سازی به نظر می رسد اخذ مجوز افزایش سرمایه از 100 به 400 میلیارد تومان و انتشار افزایش سود پیش بینی شده شرکت برای سال 99 در گزارش تفسیری 9 ماهه بر افزایش 20 درصدی قیمت سهم اثر گذار بوده است.شاهد صف خرید در اکثر نمادهای شوینده و محصولات شیمیایی بوده ایم.

گروه عرضه بخار و برق

گروه عرضه بخار و برق شاهد صف خرید "بمپنا"، بازگشایی "بزاگرس" و نوسان مثبت 7 درصدی سهم و نیز رشد قیمت "بکهنوج" تا آستانه صف خرید بود.  شنیده هایی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای این سهم نیز مطرح است. این گروه به نظر جامانده از بازار محسوب می شوند. افزایش نرخ برق در آینده و ظرفیت های سودآوری بیشتر می تواند این گروه را در واچ لیست تحلیلگران قرار دهد.

"وهور" 840 میلیارد تومان در نیروگاه های مختلف سرمایه گذاری کرده و اکنون ارزش بازاری معادل 5.4 هزار میلیارد تومان دارد. .تولیدی نیروی برق سبز منجیل از زیر مجموعه های "وهور" در 12 ماهه 192 میلیارد تومان سود خالص داشته که در مدت مشابه این عدد 47.5 میلیارد تومان بوده و شفاف سازی اخبر موجب اقبال به سهم شده است.

کد به کد در "بجهرم" هم همراه با افزایش حجم معاملات اتفاق افتاده که بد نیست رصد کنیم. در دو روز اخیر حدود از 400 میلیون سهم دست به دست شده است.

برای علاقه مندان تازه وارد به حضور در بازار سرمایه به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری در قیمت های کنونی،  ورود به صندوق های سرمایه گذاری شامل انواع مختلف درآمد ثابت، سهامی و مختلط یا قابل معامله پیشنهاد می شود. در سایت فیپیران برترین صندوق ها در بازه های مختلف ماهانه، 3، 6 ماهه و سالانه با میزان بازدهی هر روز به روز رسانی خواهد شد و مشتریان می توانند از صندوق هایی که بیشترین بازده در دوره های مختلف را داشته و ثبات رویه دارند برای کاهش ریسک و همراه شدن با روند بازار مثبت استفاده کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ