کد خبر: ۱۴۷۶۰۵
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸

مشارکت ۱۱ میلیاردی حقیقی و حقوقی ها در خرید گواهی نیکوکاری مقابله با کرونا
مدیرعامل فرابورس خبر داد:

مشارکت ۱۱ میلیاردی حقیقی و حقوقی ها در خرید گواهی نیکوکاری مقابله با کرونا

مدیرعامل فرابورس گفت: طی دو روز معاملاتی و در زمانی حدودا ۵ ساعته، فعالان بازار سرمایه در دو نماد "کرونا۱ و کرونا۲" بیش از ۱۱ میلیارد تومان در خرید گواهی نیکوکاری مقابله با کرونا مشارکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با بیان اینکه در نماد "کرونا۱" شاهد جمع‌آوری ۳.۴۵ میلیارد تومان نقدینگی بودیم و کدهای حقیقی مشارکت ۶۳ درصدی در خرید گواهی نیکوکاری داشتند به سنا گفت: در نماد "کرونا۲" نیز ۸ میلیارد تومان گواهی نیکوکاری خریداری شده که ۳۵ درصد از این رقم توسط کدهای حقیقی رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه نماد "کرونا۲" بر مبنای اهدای سود است، افزود: سود وجوهی که در این نماد جمع آوری می‌شود صرفا برای پویش مقابله با کرونا اختصاص می‌یابد و خریداران گواهی نیکوکاری در این نماد پس از پایان مهلت جمع آوری یعنی ۳۱ فروردین ماه می توانند در صورتی که اصل مبلغ را بخواهند، سفارش را در سامانه معاملات ثبت کنند. ۴۱ و ۳۱ خریدار حقوقی ، ۱۲ هزار و ۳۸۹ و ۹ هزار و ۸۲۷ خریدار حقیقی در نماد "کرونا۱ و کرونا۲" اقدام به مشارکت کرده اند.

هامونی ادامه داد: سرمایه‌گذاران نیکوکار نسبت به کارمزدهایی که در خصوص اوراق گواهی کرونا۱ ‏و کرونا۲ از حساب کسر شده، نگرانی نداشته باشند چرا که این کارمزدها با انجام تغییرات نرم‌افزاری در سامانه‌های کارگزاران ‏پس از چند روز به حساب آنها برگشت داده می‌شود و کارمزد بر هیچ‌یک از معاملات اوراق گواهی نیکوکاری لحاظ ‏نخواهد شد.‏ سامانه‌های معاملاتی کارگزاران نیاز به تغییرات نرم‌افزاری دارد و به همین دلیل از نمادهای کرونا در سیستم ‏کارگزاری‌ها کارمزد کم شده اما پس از ثبت نهایی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ‌گونه کارمزدی برای ‏این اوراق لحاظ نمی‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ