کد خبر: ۱۴۷۶۹۷
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱/۵

گزارش اولین روز بورس و معرفی ۱۰ نماد و رفتار متمایز دو صنعت
توسط شرکت سبدگردان بررسی شد:

گزارش اولین روز بورس و معرفی ۱۰ نماد و رفتار متمایز دو صنعت

وضعیت اولین روز بازار سهام در سال جدید ، معرفی ۱۰ نماد دارای بیشترین ارزش معاملات و صف فروش و پیش بینی رفتار متمایز دو صنعت توسط یک شرکت سبدگردان بررسی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش‌آفرینان با بررسی معاملات  اولین روز بازار سهام در سال جدید اعلام کرد: شاخص بورس در پایان روز با کاهش ۴۲۴۱ واحدی و متاثر از کرونا ویروس و افت قابل توجه قیمت جهانی نفت و سایر کالاهای اساسی روبرو شد .

حجم معاملات امروز نسبت به آخرین روزهای سال ۹۸ از کاهش قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود و مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس حدود ۳.۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شد که تقریبا نصف ارزش معاملاتی روزهای آخر سال قبل است. البته با توجه تعطیلات نوروزی ، طبق روال سال‌های قبل این روند طبیعی بوده و انتظار می‌رود بعد از سپری شدن تعطیلات ، حجم معاملات رونق یابد .

بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای "وبملت، غسالم، غگل و حکشتی" و بانک ملت با اقبال بازار مواجه بود و دلیل آن هم تراز مثبت قابل توجه ارزی این بانک است. انتظار رشد قیمت تا محدوده ۱۰۰۰ تومان و بالاتر برای این نماد وجود دارد. اوضاع سایر نمادهای بانکی هم مناسب بود و سال جاری نیز اکثر بانک ها سود تسعیر ارز مناسبی خواهند داشت.

نماد "غسالم" به دلیل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی مورد توجه است. در مورد شرکت کلوگوزان با توجه به اینکه افزایش سرمایه به اتمام رسید و رشد قیمت خوبی هم در روزها و هفته‌های قبل صورت گرفت و دیگر در این قیمت ها سود اندک شرکت توجیه‌کننده قیمت فعلی نیست، شاهد صف فروش در نماد بودیم.

"حکشتی" هم دیگر سهم مورد توجه بازار با ارزش معاملات بیش از ۹۵ میلیارد تومان بود. ارزش جایگزینی دارایی‌های شرکت بسیار بالا است و با توجه به افزایش نرخ ارز ، سودآوری آن جهش قابل توجهی خواهد داشت. نکته قابل توجه دیگر در این نماد، درج نام آن در فهرست واگذاری های دولت طبق قانون بودجه سال ۹۹ است که احتمالا در قالب تشکیل ETF انجام خواهد شد.

بیشترین صف فروش ها در نمادهای "تپکو ، فملی ،فولاد ،جهرم ،داراب و فسا" بود. افزایش عرضه و کاهش قیمت سهام در نمادهای فلزی معدنی پتروشیمی و پالایشی با توجه به افت قیمت نفت کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی بود.

در مجموع به نظر می‌رسد تا چند روز آتی رفتار بازار در مقابل گروه سهام بانکی و خدماتی کاملا متمایز از سهام کامودیتی محور باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ