کد خبر: ۱۴۷۷۸۴
۹:۶ - ۱۳۹۹/۱/۹

بیشترین کاهش قیمت فولاد صادراتی ایران به ثبت رسید

بیشترین کاهش قیمت فولاد صادراتی ایران به ثبت رسید

شاخص قیمت فولاد صادراتی ایران این هفته سقوط ۱۲.۳ و ۹.۱ درصدی بیلت و اسلب را تجربه کرد که بیشترین کاهش قیمت از زمان انتشار ایندکس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از معدن نیوز، شاخص قیمت فولاد صادراتی ایران ، سقوط 12.3 و 9.1 درصدی برای بیلت و اسلب را تجربه کرد که بیشترین کاهش قیمت از زمان انتشار ایندکس است.

افت قیمت ها همراستا با کاهش 17 درصدی قیمت واردات قراضه ترکیه از آمریکا و افت 51 دلاری شاخص بیلت دریای سیاه (13 درصدی) اتفاق افتاد و قیمت ها هنوز کف مشخصی ندارد و انتظار کاهش بیشتر متصور است.

زنجیره فولاد ایران با احتساب آهن اسفنجی در سال 98 اندکی کمتر از 4 میلیارد دلار (کمتر از 10 میلیون تن با قیمت متوسط 385 دلار) تخمین زده می شود و ادامه کاهش قیمت های جهانی فولاد می تواند درآمد ارزی ناشی از فولاد را بین 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار کاهش دهد که با توجه به سقوط قیمت نفت می تواند مشکلاتی را ایجاد کند!

بهترین راهکار، کاهش محدودیت های صادراتی از سوی وزارت صنعت و افزایش صادرات با تکیه بر ظرفیت های موجود (ظرفیت خالی حدود 27 درصدی فولاد) در جهت تحریک بازار و افزایش تناژ صادرات به منظور جبران افت قیمت جهانی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ