کد خبر: ۱۴۹۴۴۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۲۷

عظیم ترین واگذاری تاریخ بورس رقم می خورد/ نقدینگی احتمالی لازم
به عنوان دومین عرضه اولیه سال:

عظیم ترین واگذاری تاریخ بورس رقم می خورد/ نقدینگی احتمالی لازم

امروز با عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی، عظیم ترین واگذاری تاریخ ایران به عنوان دومین شرکت جدید وارد بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با آغاز سال جاری و در ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه درحالی عرضه اولیه سهام شرکت های بورسی و فرابورسی با شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در 20 فروردین ماه شروع شد که پس از گذشت یک هفته، امروز دومین سهم جدید به عنوان عظیم ترین واگذاری تاریخ ایران وارد بازار می شود .

در این رویداد 8 درصد از سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی شامل 6.7 میلیارد سهم با محدوده قیمت 850 تا 860 تومانی هر سهم و سهمیه 10 هزار سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود .

نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه ، 8.6 میلیون تومان است و در صورت استقبال 1.5 تا 2.2 میلیون نفر، سهمیه هر فرد بین 3 تا 4.5 هزار سهم خواهد بود که در این صورت به حداکثر نقدینگی 3.9 میلیون تومانی نیاز است.

همچنین 1.3 میلیارد سهم دیگر معادل دو درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه یعنی شنبه هفته آینده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

براساس این گزارش، این هلدینگ با سرمایه اسمی 8 هزار میلیارد تومانی در گزارش 12 ماهه تلفیقی، 7.01 هزار میلیارد تومان سود خالص داشته و سود اصلی 4.5 هزار میلیارد تومان است . همچنین سود هر سهم در سال مالی قبل و منتهی به 31 خرداد سال گذشته 565 ریال و در شش ماهه منتهی به پایان آذر سال گذشته 131 ریال است.

این شرکت دارای 200 زیرمجموعه ،1000 عضو هیأت‌مدیره و  44 هزار و 289 نیروی انسانی است. شرکت اصلی هم با 96 نفر فعالیت می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ