کد خبر: ۱۵۲۹۲۸
۰:۴ - ۱۳۹۹/۲/۱۰

پیش بینی شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی + بررسی وضعیت صندوق ها
کارشناس بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد:

پیش بینی شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی + بررسی وضعیت صندوق ها

کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی ورود نقدینگی از طریق صندوق ها و عامل مهم سرازیر شدن سرمایه های سرگردان بانکی پیش بینی کرد شاخص در بلند مدت به محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مینا یوسفی کارشناس و مدرس بازار سرمایه و مدیر تحلیل صندوق سرآمد، با اشاره تداوم رکورد شکنی های شاخص درباره یک سناریوی محتمل شکست مقاومت محدوده 800 هزار واحد و تبدیل آن به حمایتی معتبر اعلام کرد: این رشد قابل توجه و شارپ موج 3 و اهداف بالایی داشته است.

انتظار می رود بازار در محدوده یک میلوین الی یک میلیون و 300 واحدی ، اصلاح میان مدتی در قالب ریز موج 4 زمانبر داشته باشد و با اتمام این اصلاح مجدد شاهد کسب انرژی و افزایش تقاضا در گروه ها باشیم. 

در بلند مدت تر طی سال جاری انتظار می رود شاخص جایی محدوده یک میلیون و 800 هزار واحد آرام گیرد.

بازارهای رقیب فعلا آرام هستند یا با شیب بسیار ملایم تری افزایش می یابند لذا هنوز تنها گزینه ورود نقدینگی و افزایش تقاضای خرید همین بورس است و این موج تکمیل نشده است.

وضعیت ورود پول بصورت غیر مستقیم و  از طریق صندوق ها قابل تامل است. اوایل بهمن حدود 25 میلیارد تومان بطور خالص صندوق ها صدور می زدند یعنی ورود پول از طریق صندوق ها 25 میلیارد تومان بوده در صورتی که روزهای اخیر این عدد به 200 میلیارد تومان هم رسیده است.

این ورود نقدینگی و افزایش حجم تقاضا نشان می دهد این بازار از سال های گذشته بسیار متمایز است و باید دید بنیادی و بازاری را کمی تکمیل تر کرد تا تجارب جدید را در خود جای دهد. نیم نگاهی به گزارش های ماهانه و وضعیت تولید و فروش شرکت ها اولویت ورود پول را مشخص می کند.

سهم های با نقدشوندگی بالا ، ارزنده ، DPS محور و بطور کلی ارزنده در سبد ها داشته باشیم.

از طرفی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود بر اساس یک ارزیابی واقع بینانه صورت گرفته زیرا پیش‌بینی شده سال جاری بانک ها سود کمتری داشته باشند. این یک عامل مهم برای سرازیر شدن سرمایه های سرگردان بانکی به بورس بوده است.

با این اوصاف ، سال 99 هم سال بورس است و پیشنهاد می‌شود افرادی که تازه قدم به بازار سرمایه گذاری گذاشته اند از صندوق های سرمایه گذاری بهره گیرند و از طریق سایت فیپیران ، فهرستی از  صندوق های سرمایه گذاری را بررسی کنند و در بین صندوق های برتر به لحاظ بازدهی و البته آنهایی که ثبات رویه در بازه های مختلف دارند بهترین را برای سرمایه گذاری و بهره از سود بازار انتخاب تا در اصلاح ها نیز با توجه به مدیریت تخصصی مدیر صندوق ها اصلاح و زیان کمتری را تجربه کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ