کد خبر: ۱۵۳۲۳۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۱۸

پیش بینی جدید از قیمت بلندمدت نفت با صعود به ۷۰ دلار
شرکت ریستاد انرژی کرد:

پیش بینی جدید از قیمت بلندمدت نفت با صعود به ۷۰ دلار

شرکت ریستاد انرژی پیش بینی کرد اثر طولانی مدت کاهش چشمگیر اکتشاف و تولید، منجر به کمبود عرضه بیش از پنج میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۵ و افزایش قیمت‌ها به حدود ۷۰ دلار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، شرکت ریستاد انرژی در گزارش جدیدی اعلام کرد: اگرچه جهان در شرایط کنونی با بزرگترین اشباع عرضه نفت مواجه شده اما اوضاع در سال‌های آینده تغییر چشمگیری پیدا خواهد کرد. از آنجا که تمام شرکتهای نفتی پس از ریزش قیمت‌ها در مارس، برنامه ریزی را در جهت بقا تغییر داده‌اند سرمایه گذاری‌ها در اکتشاف و تولید جدید به تاخیر خواهد افتاد زیرا این شرکتها به دنبال حفظ نقدینگی و اجتناب از کاهش پرداخت سود نقدی به سهامداران هستند.

غول های نفتی نظیر اکوئینور و شل دقیقا چنین کاری را انجام داده اند. در نتیجه سرمایه گذاری‌های جهانی و تصویب طرح ها در سال جاری کاهش پیدا کرده است.در پایان مارس پیش بینی شده بود که شرکت‌های اکتشاف و تولید احتمالا تصویب طرح ها را  ۶۸ درصد در مقایسه با ۱۹۲ میلیارد دلار طرح های تصویب شده در سال ۲۰۱۹ کاهش دهند.

افت سطح سرمایه گذاری و فعالیت پروژه جدید هنگامی که با بهبود تقاضای جهانی پس از پایان بحران ویروس کرونا همراه شود،بازار جهانی نفت را با کمبود عرضه حدود پنج میلیون بشکه در روز روبرو خواهد کرد و قیمت هر بشکه نفت برای متعادل کردن بازار به ۶۸ دلار صعود خواهد کرد.

این شکاف احتمالا توسط بزرگترین تولیدکنندگان اوپک شامل عربستان،عراق و امارات پر می شود که می توانند در مجموع روزانه بین سه تا چهار میلیون بشکه جهت رفع کمبود عرضه به میزان پنج میلیون بشکه در روز مشارکت کنند و باقی این کمبود توسط نفت شیل آمریکا جبران خواهد شد.

در مناطق نفت شیل آمریکا،کاهش سرمایه گذاری‌ها و محدودیت‌ها به کاهش فوری تولید منجر شده  اما کاهش چشمگیر چاه‌های جدید، چاه‌های موجود کمتری برای تولید در بلندمدت باقی خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، اسپن ارلینگسن مدیر تحقیقات بالادستی شرکت ریستاد انرژی گفت: قیمت‌های پایین فعلی،عرضه میان مدت نفت را محدودتر خواهد کرد و تعادل قابل توجهی میان عرضه  وتقاضا به وجود می آورد. با بهبود تقاضا،تولیدکنندگان بزرگ اوپک باید عرضه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند در غیراین صورت بازار با قیمت‌های بالاتر از سناریوی پیش بینی شده مواجه خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ