کد خبر: ۱۵۳۶۶۵
۱۱:۹ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

پیش بینی کاهش ارزبری صنعت خودرو از ۳ به ۱.۵ میلیارد دلار
دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد :

پیش بینی کاهش ارزبری صنعت خودرو از ۳ به ۱.۵ میلیارد دلار

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: صنعت خودرو به ۳ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و پیش‌بینی می‌شود با تداوم نهضت داخلی‌سازی تا پایان سال جاری به کمتر از ۱.۵ دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش محبی نژاد با اشاره به امکان واردات بدون انتقال ارز به ایرنا گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ می‌تواند با به جریان انداختن ارزهای در دست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و تزریق به چرخه اقتصادی مولد در دور زدن تحریم‌ها موثر باشد. در شرایط کنونی در تنگنای ارزی قرار داریم و از ابتدای سال جاری تاکنون ارز نیمایی به قطعه‌سازان تخصیص نیافته است.

وی افزود: بیشترین حجم گردش اقتصادی و تولید ارزش افزوده مربوط به صنعت خودرو بوده و اگر تامین ارز انجام نشود نمی‌توان به شعار جهش تولید جامه عمل پوشاند. برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو حدود سه میلیارد دلار ارز مورد نیاز بوده که شامل قطعه‌سازان و خودروسازان است.

محبی‌نژاد ادامه داد: با تداوم نهضت داخلی‌سازی امید می‌رود هر روز شاهد کاهش ارزبری باشیم و پیش‌بینی می‌شود این نیاز تا پایان سال به کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.تاکنون میز نخست بومی سازی به سرانجام رسیده و با اجرایی شدن کامل میز‌های دو، سه و چهار، شاهد افزایش داخلی‌سازی‌ها و کاهش ارزبری خواهیم بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ