کد خبر: ۱۵۳۶۷۳
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

توضیح شرکت
قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره به بورس پرس اعلام کرد:

توضیح شرکت "وپسا" درباره نوسان قیمت سهام و اثر کرونا بر درآمد تلفیقی

قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس درباره نوسان قیمت سهام روزهای اخیر و اثر کرونا براین شرکت خاص توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر ونکی درباره نوسان قیمت سهام سرمایه‌گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس در روزهای اخیر با تصریح این موضوع که در باب قیمت تنها با اتکا به اعداد موجود بر تابلوی معاملاتی سخن می‌گوید به بورس پرس گفت : اکثر نمادها پس از هر رشدی نیاز به استراحت قیمت و حتی اصلاح دارد. لذا رنگ قرمز نمادها و حتی شاخص کل در ذات خود سبز است. چرا که فرصتی است تا سهامداران با بهای تمام‌شده کمتر جای خود را به سهامداران با بهای تمام‌شده بیشتر دهند و این قاعده مهم بازار است.

وی ادامه داد: در خصوص "وپسا" و طبق سوابق قیمتی موجود، این سهم از 30 فروردین تا 22 اردیبهشت و طی 17 روز کاری با رشد حدود 50 درصدی از قیمت های کمتر از 400 تومان به مرز 600 تومان رسید . در حالی که شاخص ریسک بتای این نماد برای بازه زمانی 2 سال اخیر برابر با 1.21 است . به‌بیان‌دیگر "وپسا" بیش از تغییرات شاخص ، واکنش قیمتی نشان می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: بنابراین اصلاح چند روز گذشته شاخص کل از ارقام بیش از یک‌میلیون واحد به کمتر از 970 هزار واحد ، حتماً بر سهام "وپسا" با شاخص بتای بیش از یک، تأثیرگذار بود. هرچند ذکر این نکته مهم است که با وضع حجم‌مبنا بر بازار پایه، بتای سهم کاهش‌یافته و این موضوع در روزهای اخیر کاملا" مشهود و قابل‌رؤیت است. یعنی عدم معامله به میزان حجم‌مبنا از تغییرات هیجانی جلوگیری کرده است.

ونکی با تاکید براینکه قیمت سهام، نتیجه عرضه و تقاضا بازار است در مورد اثر کرونا بر درآمد تلفیقی شرکت نیز به بورس پرس توضیح داد: به‌صورت کلی 70 درصد سبد دارایی‌های هلدینگ در حوزه تجهیزات فوق سنگین صنعت باربرداری ( که با توجه به برندهای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی دستگاه ها، دارایی های کاملا دلاری هستند) ، 25 درصد در املاک و مستغلات و 5 درصد مربوط به سایر حوزه‌ها است.

وی ادامه داد: بنابراین در حوزه باربرداری فوق سنگین این موضوع ضروری است که انتقال هر جرثقیل فوق سنگین توسط ده‎ها تریلی انجام می‌شود که یقیناً بخشی از آن‌ها در زمره "بار ترافیکی" محسوب می‌شوند. یعنی بار با ابعاد و وزنی بیش از عرف حمل‌ونقل جاده‌ای. از سوی دیگر هرساله تردد بارهای ترافیکی از 20 اسفند تا 20 فروردین دست خوش محدودیت‌هایی است تا سفرهای نوروزی مردم آسان‌تر باشد.

ونکی ادامه داد: با شیوع کرونا و طبق بخشنامه مدیریت منطقه پارس جنوبی، محدودیت فعالیت تا 22 فروردین اعمال شد که عملاً برای صنعت Heavy-lift (باربرداری فوق سنگین) تنها دو روز بیش از روند هرسال بوده است. همچنین فرآیند باربرداری و نصب تجهیزات سنگین حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شامل مذاکرات B2B (شرکت با شرکت)، محاسبات مهندسی، ریسک سنجی پروژه، بسترسازی محل استقرار دستگاه‌ها و در نهایت باربرداری (Lift) است. لذا در بازه زمانی محدودیت ناشی از کرونا به جز لیفت تجهیزات (همچون روال هر سال) مابقی امور در آن زمان انجام شد.

عضو هیئت‌مدیره "وپسا" تاکید کرد: به‌عنوان‌ مثال فرآیند پیاده‌سازی برج سوخته 8001 پتروشیمی بوعلی سینا در سال 95 مشمول مطالعات ریسک سنجی عملیات به مدت 2 ماه و بسترسازی محل استقرار جرثقیل 825 تن (به دلیل وزن بالای دستگاه) به مدت یک ماه بوده است.

ونکی افزود: به‌ هرحال چنانچه تغییر بااهمیتی نسبت به سنوات گذشته وجود داشت ، حتما" طبق دستورالعمل افشای ناشران از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی می شد. به‌ویژه آنکه ساخت تجهیزات سنگین فرآیندی چندین ماهه است. لذا هرگونه محدودیت بر فعالیت، تنها موجب به تعویق انداختن قراردادها می‌شود و نه حذف آن. به‌ بیان‌دیگر سازه 600 تنی آماده نصب در سایت یک پتروشیمی نهایتاً نصب خواهد شد هرگونه محدودیت، تنها فعالیت نصب سازه را چند روز جابجا خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ