کد خبر: ۱۵۳۷۰
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۶/۲۴

فاینانسورهای چینی در ایران؛ مذاکره برای قرارداد ۵ میلیارد دلاری
مدیرعامل ایمیدرو خبر داد :

فاینانسورهای چینی در ایران؛ مذاکره برای قرارداد ۵ میلیارد دلاری

مدیرعامل ایمیدرو از حضور فاینانسورهای چینی در ایران برای بررسی گشایش فاینانس ۷ طرح فولادی خبر داد و گفت:طی ۱۵ روز آینده نیز هیات عالی رتبه ای از چین به ایران می‌آید تا درباره سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در طرح‌های آلومینیوم، مس و فولاد مذاکره کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی کرباسیان در حاشیه برگزاری همایش سنگ آهن و فولاد ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متأسفانه طی 10 سال اخیر اطلاعات درستی از ظرفیت های ایران به شرکت های خارجی اعلام نشده است، اظهار داشت: در صددیم تا در شرایط پساتحریم با مذاکرات مختلف با شرکت های خارجی ظرفیت های بالای کشور را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کنیم. 

وی افزود: در حوزه فولاد، اکتشاف، استخراج، کنسانتره، گندله و نهایتاً آهن اسفنجی و فولاد ظرفیت‌های مناسبی در ایران فراهم شده است که امیدواریم با لغو تحریم‌ها بتوانیم جایگاه ایران را در بخش معدن و صنایع معدنی دنیا ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت تأمین کننده مالی چین برای بررسی بیشتر گشایش فاینانس 7 طرح فولادی  به کشور آمده اند، افزود: هفته گذشته نیز یک هیأت چینی برای پیگیری تسریع در تامین مالی 7 طرح فولادی و گشایش فاینانس‌های چینی به ایران سفر کرده بود که شب گذشته هم جلسه ای با مقامات این شرکت داشتیم.
کرباسیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این جلسه در مورد رقم پرداختی برای فاینانس طرح های فولادی هم به نتیجه ای دست پیدا کردید یا خیر؟ گفت: هنوز به رقم دست پیدا نکرده ایم البته ظرف 15 روز آینده نیز هیات عالی رتبه ای از چین به ایران خواهد آمد که در رابطه با طرح‌های آلومینیوم، مس و فولاد در حجم 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید هم مذاکره خواهیم کرد.
مدیر عامل ایمیدرو اضافه کرد: امیدواریم عملیات اجرایی حداقل 3 تا 4 طرح فولادی را در مذاکره با این شرکت چینی انجام شود. در کنار این موضوع مذاکراتی میان ایمیدرو و شرکت‌های چند ملیتی از سوئیس، انگلیس، آلمان و اتریش در هفته های گذشته صورت گرفته است.
کرباسیان در رابطه با امکان فاینانس طرح‌های معدن و صنایع معدنی از سوی سایر کشورهای اروپایی و غیر چینی گفت: قیمت و کیفیت دو مسئله مهمی است که به طور قطع در تامین مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع معدنی مورد توجه است و اگر چینی ها هم قیمت و کیفیت مناسبی را ارائه دهند، به طور قطع می توانند جزو شرکای آینده ما در پروژه ها باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت‌های آلمان و ایتالیا هم تقاضاهایی برای ورود به حوزه فولاد ایران ارائه کرده اند، گفت: انعقاد قرارداد با آنها منوط به لغو تحریم‌ها از اواخر 2015 است البته قطعاً پروژه های جدیدی در حوزه رقابتی و با در نظر گرفتن فاکتور کیفیت و قیمت مناسب را با خارجی ها آغاز خواهیم کرد.
کرباسیان تصریح کرد: نباید از حضور هیات‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران هیجانی و ذوق زده شد اما باید پذیرفت گروهی که در دولت کار می کنند و در حد تصمیم گیران، وزرا و یا معاونان آنها هستند، افرادی با تجربه حدود 30 ساله می باشند که این تجربه اجازه ذوق زدگی آنها را نمی دهد و منافع را به طور قطع لحاظ خواهیم کرد.
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ