کد خبر: ۱۵۴۳۵۶
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۳/۱۹

واکنش ترامپ به مواضع تند وزیر خارجه اسبق آمریکا

واکنش ترامپ به مواضع تند وزیر خارجه اسبق آمریکا

ترامپ در واکنش به اظهارات تند وزیر خارجه اسبق آمریکا و اعلام حمایت از رقیب انتخاباتی، وی را مسئول جنگ‌افروزی آمریکا در غرب آسیا دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازتسنیم، ترامپ در واکنش به اظهارات تند کالین پاول و اعلام حمایت از جو بایدن در توییتر اعلام کرد: پاول شخص حقیری که مسئول جنگ‌های فاجعه‌آمیز در خاورمیانه بود به‌تازگی اعلام کرده به جو بایدن حقیر رأی خواهد داد. آیا پاول ادعا نکرده بود که عراق سلاح کشتار جمعی دارد؟ مورد حمایت 300 قاضی و دو دیوان عدالت عالی قرار دارم که حدنصاب محسوب می‌شود. ارتش تحلیل‌رفته را بازسازی،بزرگترین قانون مالیاتی را راه‌اندازی و بخش بهداشت و درمان را نجات دادم و اقدامات بسیار دیگر.

براساس این گزارش، دشمنی ترامپ و پاول از انتخابات سال 2016 شروع شد. در آن زمان پاول ترامپ را نژادپرست و یک ننگ ملی خطاب کرده بود.

وی که سیاستمدار و از ژنرال‌های چهارستاره بازنشسته ارتش آمریکا بوده از سال 1987 تا 1989 به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت داشت و از سال 1989 تا 1993 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.در دوران ریاست جمهوری جرج بوش به‌عنوان اولین وزیر خارجه سیاه‌پوست آمریکا به فعالیت سیاسی‌ ادامه داد.

پاول همچنین مسئول جنگ‌افروزی غیرقانونی آمریکا علیه عراق در سال 2003 است.از این رو که 15 سال قبل به‌ همراه مقامات آمریکایی از جمله جرج بوش  مدعی شد عراق در حال تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای کشتارجمعی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ