کد خبر: ۱۵۵۰۰۲
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۴/۷

تفاوت ۳۳.۷ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن در دو منطقه و افزایش ۴۲ درصدی
کزارش وزارت راه از :

تفاوت ۳۳.۷ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن در دو منطقه و افزایش ۴۲ درصدی

طبق آمار وزارت راه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲.۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت راه با انتشار گزارشی درباره آمار وضعیت بازار مسکن تهران طی سه ماهه نخست سال جاری اعلام کرد: طی فروردین تا خرداد ۹۹ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان بوده ۳۷.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این مدت ۷ هزار و ۵۰۱ پروانه ساختمانی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.تعداد معاملات در خرداد سال جاری ۲۲ هزار و ۴۶ فقره بوده که در مقایسه با ماه گذشته ۴.۵ درصد کاهش و در مقایسه با خردادسال گذشته ۸۰.۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد  ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با ماه گذشته ۱۲.۱ درصد افزایش و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت معامله شده هرمترمربع  ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان ثبت شده که کمترین میزان معاملات در مناطق ۱۹، ۹ و ۱۶ با ۶۹، ۱۰۵ و ۱۲۰ و بیشترین نیز در مناطق ۵ ، ۲ و ۴ با ۱۵۷۰، ۸۹۳  و ۸۷۴ مورد بوده است.

بالاترین قیمت های معامله شده در منطقه یک با ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان، منطقه ۳ با ۳۳ میلیون و ۹۸۹ هزار ، منطقه ۲ با ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و منطقه ۶ با ۲۵ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان ثبت شده است.

کمترین قیمت ها نیز مربوط به مناطق ۱۸ با ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان، منطقه ۲۰ با ۹ میلیون و ۱۸۲ هزار و منطقه ۱۷ با ۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ