کد خبر: ۱۵۵۳۵۴
۹:۷ - ۱۳۹۹/۴/۱۶

سبد نفت اوپک بالاخره وارد کانال ۴۰ دلاری شد / نفت اوپک در مرز ۴۳ دلار
پس از ۴ ماه :

سبد نفت اوپک بالاخره وارد کانال ۴۰ دلاری شد / نفت اوپک در مرز ۴۳ دلار

در پی کاهش شدید ذخایر نفت آمریکا، قیمت سبد نفتی اوپک سرانجام وارد کانال ۴۰ دلاری شد و به ۴۳ دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، سازمان اوپک اعلام کرد: با کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا، قیمت سبد نفتی اوپک سرانجام وارد کانال 40 دلاری شد و به مرز 43 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، این نوع نفت روز چهارشنبه 11 تیر 42.66 دلار در هر بشکه فروخته شده بود. سبد نفتی اوپک از ابتدای سال 2020 تاکنون تنها در 6 ماه مارس (16 اسفند 98) 48.35 دلار فروخته شد و پس از آن روند نزولی داشته است.

طبق آمارهای امریکن پترولیوم، ذخایر نفت و بنزین آمریکا هفته گذشته بیش از انتظار کاهش یافت.درحالی‌که ذخایر فرآورده های نفتی افزایش یافته است.

ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 26 ژوئن 8.2 میلیون بشکه کاهش یافت و به 537 میلیون بشکه رسید درحالی‌که تحلیلگران انتظار کاهش 710 هزار بشکه‌ای را داشتند.

ذخایر بنزین نیز با انتظار کاهش 1.6 میلیون بشکه‌ای به 2.5 میلیون بشکه کاهش یافت. اما ذخایر فرآورده‌های سوخت نظیر گازوئیل و نفت کوره 2.6 میلیون بشکه افزایش پیدا کرد.در حالی که انتظار می‌رفت 393 هزار بشکه کاهش یابد.

از دیگر عوامل تقویت‌کننده قیمت‌ها، کاهش تولید اوپک به کمترین میزان طی 2 دهه گذشته در ماه ژوئن بوده به طوری که 13 عضو اوپک پس از موافقت با توافق کاهش تولید به طور متوسط 22.62 میلیون بشکه در روز تولید داشتند که 1.92 میلیون بشکه در روز از ماه می کمتر است.

بر اساس این آمار جدا از ایران، لیبی و ونزوئلا که از این توافق مستثنی هستند، 10 عضو دیگر همچنان 1.55 میلیون بشکه در روز از تعهد کامل به این توافق فاصله دارند.

الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: انتظار می رود تولیدکنندگان اوپک پلاس از ماه آگوست (شهریور) روند کم کردن کاهش تولید نفت را آغاز کنند همچنانکه از قبل هم بر سر این موضوع توافق شده بود.

وی افزود: بازار جهانی نفت احتمالا در ماه جولای (تیر) به توافق عرضه و تقاضا می رسد و شاید حتی با کمبود نفت نیز مواجه شود درحالی که مصرف نفت ممکن است تا پایان سال 2021 به سطح قبل از بحران کرونا نرسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ