کد خبر: ۱۵۵۳۷۳
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۴/۱۶

عوامل تداوم رکوردشکنی شاخص بورس/ سامانه معاملات آماده حضور مردم نبود
سه کارشناس بازار سرمایه اعلام کردند:

عوامل تداوم رکوردشکنی شاخص بورس/ سامانه معاملات آماده حضور مردم نبود

سه کارشناس بازار سرمایه با اعلام مهمترین عوامل تداوم سیر صعودی و رکوردشکنی سهام و شاخص بورس اعلام کردند: بستر‌های لازم معاملاتی پاسخگوی حضور یکباره مردم نبود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام بهزادفر مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس درباره دلایل رشد قیمت سهام و شاخص بورس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت : مهمترین دلیل ، رشد نقدینگی و برآورد حدود۲۵۰۰ هزار میلیارد تومانی است که بخش قابل توجهی وارد بازار سرمایه شده است.

وی افزود: علاوه بر ورود نقدینگی به بازار سرمایه ، رشد قیمت دلار ، افزایش فروش شرکت ها ، غیبت رقبای خارجی و اثر بر افزایش تولید و مبلغ فروش صنایع ، آزاد سازی سهام عدالت و صدور بیش از 50 میلیون کد بورسی ، پذیره نویسی و بازدهی 170 درصدی صندوق یکم سرمایه گذاری هم از دلایل اقبال مردم به بازار سهام  است.

بهزادفر در پاسخ به این نکته که آیا بازار سرمایه پلی به تورم است ، توضیح داد: در بازار سرمایه، نقدینگی کنترل می‌شود و اگر افراد با رشد سودآوری مواجه شوند، عملا اتفاق بدی در این عرصه برای اقتصاد نخواهد افتاد.

بهروز خدارحمی مدیرعامل گروه مالی صادرات هم نگرانیِ مردم از کاهش ارزش سپرده به دلیل افزایش تورم را دلیل اصلی اقبال بازار سرمایه در بین سایر بازار‌ها دانست و گفت: فرهنگ سازی و جهت دهی دولت در این عرصه از دلایل دیگر این استقبال بوده است.

احسان عامری‌مقدم مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس هم گفت: تا زمان ادامه تورم انتظاری و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی ، می‌توان پیش بینی کرد روند و حرکت صعودی بازار سرمایه تداوم دارد اما بستر‌های لازم معاملاتی پاسخگوی حضور یکباره مردم نبود و به نظر می‌رسد سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه، تصور اشتباهی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ