کد خبر: ۱۵۵۴۱۲
۱۰:۹ - ۱۳۹۹/۴/۱۷

پاسخ به انتقاد اعمال سلیقه و استقبال از پیشنهاد رویه جدید برای عدم تاییدی ها
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس به بورس پرس خبر داد:

پاسخ به انتقاد اعمال سلیقه و استقبال از پیشنهاد رویه جدید برای عدم تاییدی ها

مدیر نظارت بر بورس ها با اعلام توضیح در مورد عدم تایید معاملات دیروز شستا و پاسخ به انتقاد اعمال سلیقه از پیشنهاد استفاده از رویه جدید در موارد مشابه شستا ، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش در مورد عدم تایید معاملات دیروز شستا به بورس پرس گفت : این اقدام توسط بورس تهران و در حوزه مسائل نظارتی انجام شده و عدم تایید معاملات بر اساس مقررات از اختیارات مدیرعامل بورس تهران می باشد.

وی در برابر این نکته که برخی فعالان ، معتقد به رفتار سلیقه ایی ناظرین بازار سرمایه بوده و از نبود رویه ایی مشخص برای عدم تایید معاملات انتقاده کرده اند ، پاسخ داد : واقعیت این است که قانون و مقررات ، اختیاراتی به ناظرین داده که اتفاقا باید براساس هر مورد، اقتضایی رفتار شود . نه اینکه در همه موارد با یک رویه اقدام شود . بنابراین بسته به اینکه موضوع نظارت چیست و چه رویدادی با چه کمیت و کیفیتی رخ داده و چه تبعاتی دارد ، باید بر اساس آن عمل کرد و این اختیارات در تمام بازارهای سرمایه دنیا وجود دارد.

این مقام مسئول در مورد پیشنهاد برخی کارشناسان مبنی بر در نظر گرفتن رویه ایی جدید برای مواردی مانند شستا و استفاده از دامنه نوسان 10 درصدی در بازگشایی نماد شرکت ها در صورت وجود مسائل نظارتی و عدم تایید معاملات هم به بورس پرس توضیح داد: اگر چنین پیشنهادی مطرح شده و به سازمان بورس ارایه شود ، قطعا" استقبال می شود.

خدابخش ادامه داد: با تکیه بر چنین پیشنهادی ، می توان تبصره ایی تصویب کرد که در صورت عدم تایید معاملات سهام شرکت ها به هر دلیلی ، ناظر بورس مجاز است نسبت به عدم مچینگ اقدام کرده و نسبت به بازگشایی نماد با دامنه نوسان 10 درصدی اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» 1 | ساعت ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۴/۱۷
0
0
پاسخ
حرف مقام مسئول بسیار متین ولی با توجه به اینکه بسیاری از مردم در بورس سرمایه دارند نمی توانند این دلایل نظارتی را درهرمورد بصورت شفاف بیان کنند تا در نظر سرمایه گذاران زدو بند مقامات بورس بحساب نیاید بطور مثال دلیل نظارتی عدم تایید شستا چه بود بصورت عامیانه و واضح کدام کد بورسی تخلف کرده
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ