کد خبر: ۱۵۵۴۳۰
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۴/۱۷

زمان احتمالی عرضه دومین صندوق دولت /خرید ۵ میلیونی باقی نخستین صندوق‌
معاون بانک، بیمه و شرکت‌های وزارت اقتصاد خبر داد:

زمان احتمالی عرضه دومین صندوق دولت /خرید ۵ میلیونی باقی نخستین صندوق‌

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد از امکان خرید تا ۵ میلیون تومانی باقیمانده نخستین صندوق‌ دولت در پایان ماه خبر داد و زمان احتمالی پذیره نویسی دومین صندوق را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس معمارنژاد در مورد اینکه باقی سهام دولت در شرکت های دولتی بعد از عرضه واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ( ETF ) چه شد به فارس گفت:  در نخستین صندوق‌ ( شامل بانک تجارت، ملت و صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) ، 5.8 هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع‌آوری و مستقیم به خزانه واریز شد و باقی سهام 5 شرکت هم تا پایان ماه جاری عرضه می شود .

وی ادامه داد: امکان خرید این صندوق تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف وجود دارد و افرادی که قبلا این واحدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با سقف 2 میلیون تومان خریداری کرده اند می توانند از طریق بانک ها و کارگزاران بورس تا 3 میلیون تومان دیگر خرید کنند. در این میان ارزش صندوق "دارایکم" 25 هزار میلیارد تومان شده و هر واحد 10 هزار تومانی با رشد 170 درصدی به 27 هزار تومان رسیده و پیش بینی می‌شود مردم از خرید دوباره استقبال کنند.

این مقام مسئول در مورد گلایه برخی مبنی بر عدم مشاهده "دارایکم" در سبد سهام هم توضیح داد:‌ دارایی افرادی که از طریق درگاه بانکی خرید کرده‌اند به صورت پیش فرض در کارگزاری همان بانک لحاظ شده اما خریداران از طریق کارگزاری و کد بورسی، می‌توانند پرتفوی دارا یکم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند.

به گفته معمارنژاد ، واحدهای دومین صندوق دولتی هم اواخر تیر یا اوایل مرداد پذیره نویسی می شود که بسته به طی مراحل شامل سهام شرکت های  پالایشی یا فلزی و خودرویی خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۵:۵ - ۱۳۹۹/۴/۱۷
13
1
پاسخ
یعنی دارا دوم تا سقف چند قیمت میشه بخریم؟؟؟؟
» ناشناس | ساعت ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۴/۱۷
0
1
پاسخ
مابقی واحد دارا یکم به چه قیمتی عرضه می شود؟
» میصم | ساعت ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۴/۱۷
0
0
پاسخ
صندوقها خوب هستن.منتها خوبیشون اینه همون اوایل مرد میفروشن و بازار رو خراب میکنن.البته اینم که قیمتا انقد بالا میره یهو انقد سقوط میکنه تقصیر افرادیه تو بازوبسته شدن نماد دخالت میکنن و غیر طبیعیه واکنش نماد دارا یکم به بازار
» اسما | ساعت ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۴/۱۷
0
0
پاسخ
ینی دارایکم رو دوباره از دولت میشه خرید با شرایط قبل؟ با همون بیست درصد تخفیف که دور اول دادن؟ مثلا بازار ۲۷ تومن باشه اینا ۲۱ تومن میفروشن؟ یا چی دقیقا؟!
» ناشناس | ساعت ۱۹:۶ - ۱۳۹۹/۴/۱۸
0
0
پاسخ
این‌صندوق‌دارایکم‌‌ارزش‌ریسک‌داره‌یا‌تا‌همین‌‌مبلغ‌‌که‌رسیده‌بفروشم‌‌یه‌باسواد‌بامرام‌راهنمایی‌کنه


» علی اکبر | ساعت ۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۴/۱۹
0
0
پاسخ
با سلام هنوز دارایکم خریداری شده توسط کارگزاری بانک سپه برای من در پرتفوی من در کارگزاری بانک سپه منظور نشده است. نمیدانم علت چیست خواهشمند است رسیدگی فرمائید. متشکرم
کد بورسی شاه ۰۲۹۷۵
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ